شرکت والت دیزنی ، یک گروه جدید به نام «دفتر تسهیل فناوری» تشکیل داده است تا استفاده از فناوریهای نوظهور مانند هوش مصنوعی و واقعیت ترکیبی را در بخشهای فیلم، تلویزیون و پارکهای تفریحی خود هماهنگ کند. این خبر روز جمعه در ایمیلی که رویترز به آن دسترسی پیدا کرده است، منتشر شد.
این دفتر تحت رهبری جیمی ووریس، مدیر فناوری فیلمسازی دیزنی که توسعه برنامه دیزنی برای دستگاه واقعیت ترکیبی Apple Vision Pro را رهبری کرده، فعالیت خواهد کرد. ادی دریک به عنوان جانشین ووریس به عنوان مدیر فناوری استودیو منصوب میشود.
آلن برگمن نوشت: «سرعت و دامنه پیشرفتها در حوزههای هوش مصنوعی و واقعیت افزوده عمیق است و در سالهای آینده تأثیر زیادی بر تجربههای مصرفکنندگان، تلاشهای خلاقانه و کسبوکارهای ما خواهد داشت. بنابراین، ضروری است که دیزنی فرصتهای هیجانانگیز را بررسی کرده و ریسکهای ممکن را مدیریت کند.»
برگمن افزود که این واحد بر روی حوزههای فناوری در حال تحول، مانند هوش مصنوعی و واقعیت ترکیبی، تمرکز خواهد کرد که دنیای فیزیکی و دیجیتال را ترکیب میکند. این دفتر کارهای مربوط به این پروژهها را متمرکز نخواهد کرد، بلکه اطمینان حاصل میکند که پروژههای مختلف در سراسر شرکت با استراتژی کلی آن هماهنگ باشند.
انتظار میرود که “دفتر تسهیل فناوری” با یک تیم رهبری اصلی راهاندازی شده و به حدود ۱۰۰ کارمند گسترش یابد.
بر اساس گزارشها، بخشهای مختلف دیزنی در حال بررسی کاربردهای واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی هستند. دیزنی همچنین در حال تقویت تخصص خود در سازمان برای بهرهبرداری از این فناوریهای نوین است.
در حالی که شرکتهای فناوری مانند متا و اسنپ نسل جدید عینکهای سبک را معرفی کردهاند، دیزنی به آرامی تیمی را برای بهرهبرداری از این فناوری در پارکهای تفریحی و منازل مصرفکنندگان تشکیل داده است.
به گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، تا کنون در سال جاری حدود ۱.۷ میلیون هدست AR/VR به فروش رسیده است. متا همچنان با ۶۰.۵٪ سهم بازار، رهبر بازار محسوب میشود، اما با رقابتی از سوی شرکتهایی مانند سونی، اپل و بایتدنس مواجه است. گوگل نیز امسال نشانههایی مبنی بر بازگشت به بازار AR/VR را ارائه کرده است.
کد خبر ۲۱۷۰۳۰۸۱۳.۰۷۵