استفاده استودیوهای انیمه‌سازی ژاپنی از هوش مصنوعی

استفاده استودیوهای انیمه‌سازی ژاپنی از هوش مصنوعی
فهرست مطالب

استودیوی مشهور ژاپنی Toei Animation، سازنده انیمه‌های محبوبی چون دراگون بال و سیلور مون، اعلام کرده که در آینده نزدیک قصد دارد از هوش مصنوعی برای بهبود بخشی از فرآیند تولید انیمه‌هایش استفاده کند.

طبق گزارش مالی منتشرشده برای سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۵، توئی سرمایه‌گذاری مشخصی در شرکت ژاپنی Preferred Networks انجام داده؛ شرکتی پیشرو در فناوری‌های هوش مصنوعی. هدف این همکاری، توسعه فرصت‌های تجاری جدید و افزایش بهره‌وری و کیفیت تولیدات با ترکیب فناوری هوش مصنوعی و انیمیشن‌سازی عنوان شده است.

استفاده از هوش مصنوعی در طراحی استوری‌بوردها، رنگ‌آمیزی، طراحی پس‌زمینه و فریم‌های میانی از جمله برنامه‌های اصلی این پروژه است. برای مثال، هوش مصنوعی می‌تواند فریم‌های میانی را به‌طور خودکار اصلاح کند، رنگ‌های مناسب را انتخاب نماید یا بر اساس عکس‌های مرجع، پس‌زمینه‌هایی تولید کند.

هرچند فعلاً اشاره‌ای به استفاده از این فناوری در پروژه‌های فعلی مانند وان پیس یا انیمه‌های آینده همچون Digimon BeatBreak و Gosu نشده، اما این جهت‌گیری آینده‌نگرانه، تأثیر گسترده‌ای بر صنعت انیمه خواهد داشت.

در عین حال، استفاده از هوش مصنوعی در صنعت سرگرمی با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده است. برخی آن را ابزاری مفید برای کاهش کارهای تکراری می‌دانند، اما بسیاری از هنرمندان و فعالان حوزه صداپیشگی و طراحی بصری، آن را تهدیدی برای خلاقیت انسانی و حتی نوعی «سرقت دیجیتال» تلقی می‌کنند.

در نهایت، با توجه به جایگاه توئی در صنعت انیمه، نحوه استفاده این استودیو از فناوری‌های هوش مصنوعی، می‌تواند مسیر آینده انیمیشن ژاپنی و حتی سلیقه مخاطبان را تغییر دهد.

کد خبر ۲۱۷۰۴۰۲۳۱.۳۲۱

منبع: گیزمودو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *