چین از نخستین ناو پهپادبر مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد

چین از نخستین ناو پهپادبر مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد
فهرست مطالب

چین یک پهپاد حامل مجهز به سیستم هوش مصنوعی منحصر به فردی را راه اندازی کرده  که شامل ده ها پهپاد، کشتی و زیردریایی مستقل برای انجام تحقیقات و رصد دریایی است.
به گزارش “مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی” به نقل از «ساوت چاینا مورنینگ پست» این شناور با ۸۸ متر طول، ۱۴ متر عرض و ۶ متر عمق  می تواند از راه دور کنترل شود یا به طور مستقل در آب های آزاد حرکت کند. همچنین شبکه ای برای مشاهده اهداف و ایفای نقش در حفظ امنیت دریایی تشکیل می دهد.
به گفته روزنامه علم و فناوری چین، انتظار می‌رود این زیردریایی در پیشگیری از بلایای دریایی، نظارت بر محیط زیست دریایی و تعمیر و نگهداری مزارع بادی دریایی نیز کمک کند.
این کشتی Zhu Hai Yun نام دارد و دارای اولین سیستم هوش مصنوعی در جهان به نام سیستم هوشمند مشاهدات استریوی اقیانوس سیار (IMOSOS) است که توسط آزمایشگاه علوم و مهندسی دریایی جنوبی گوانگدونگ (Zhuhai) که به عنوان “آزمایشگاه اقیانوس جنوبی” نیز شناخته می شود، توسعه یافته است.
طبق گزارش روزنامه دولتی China Daily، این کشتی که برای سرعت حدود ۳۳ کیلومتر در ساعت طراحی شده است، انتظار می رود تا پایان سال برای استفاده تحویل داده شود.
شرکت کشتیرانی CSSC Huangpu Wenchong که سازنده این کشتی است در بیانیه‌ای گفت که این ناو می‌تواند در یک منطقه دریایی هدف، مستقر شود و با استفاده از انبوهی از پهپادها، کشتی‌ها و زیردریایی‌های خودران، «مشاهدات دینامیکی سه بعدی» را انجام دهد.
همچنین انتظار می رود این کشتی کارایی و سطح رصد اقیانوس ها را بهبود بخشد و به توسعه استعدادهای علمی و فناوری دریایی بهتر و همچنین بهبود بیشتر نوآوری کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: