ارتش هند برای جنگ های آینده مجهز به هوش مصنوعی می شود

ارتش هند برای جنگ های آینده مجهز به هوش مصنوعی می شود
فهرست مطالب

برای جنگ های آینده، ارتش هند به دنبال فناوری هوش مصنوعی است که به سربازان میادین مملو از مین و ربات ها برای کمک به خنثی کردن آنها هشدار می دهد.
در میان بن بست مداوم بین نیروهای هندی و چینی در امتداد خط کنترل واقعی (LAC)، سربازان هندی به زودی قادر خواهند بود ماندارین را به انگلیسی رمزگشایی کنند. ارتش هند همچنین در حال بررسی امکان استقرار فناوری هوش مصنوعی (AI) مخرب عصر جدید است که به سربازان هندی در مناطق مختلف برای مقابله با تهدیدات کمک می کند.
یکی از افسران ارشد ، گفت: «تمرکز بر فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در حال افزایش است و ارتش هند مایل است آنها را بپذیرد، زیرا به مقابله با تهدیدات نوظهور در مناطق مختلف و شرایط جوی متخاصم کمک می‌کند.
دستگاهی توسط یک استارتاپ در بنگالور CogKnit آماده شده است که می تواند به عنوان مترجم ماندارین و تشخیص صدا استفاده شود. این دستگاه مجهز به هوش مصنوعی است و به گفته Anuroop Iyengar، “این دستگاه می تواند صداها را در فاصله ۵ فوتی تشخیص دهد “
وی افزود: «کار برای کاهش وزن فعلی دستگاه از ۶۰۰ گرم به ۲۰۰ گرم و همچنین افزایش دامنه آن از ۵ فوت فعلی به ۱۵ فوت ادامه دارد. و همچنین قرار است علاوه بر انگلیسی، تبدیل به زبان هندی نیز برای سربازان انجام شود.»
این به همراه دو مورد دیگر برخی از دستگاه ها و پروژه هایی است که توسط وزیر دفاع راجنات سینگ در روز دوشنبه در دهلی نو رونمایی شد. در مجموع، ۷۵ محصول/فناوری جدید هوش مصنوعی (AI) برای نیروهای مسلح هند و برای استفاده غیرنظامی در اولین سمپوزیوم و نمایشگاه “AI in Defence” (AIDef) که توسط وزارت دفاع  سازماندهی شده بود به نمایش گذاشته شد.
این ربات خودمختار که توسط دفتر ارتش طراحی شده است، می تواند به عنوان یک سرباز در حال گشت زنی استفاده شود، قابلیت شناسایی دوست یا دشمن را از راه دور دارد.
به گفته سرگرد Paras Kanwar، “این ربات هوش مصنوعی داده ها را برای استفاده در آینده ذخیره می کند و این قابلیت را دارد که از فاصله بیش از ۵ کیلومتر با سیگنال های بی سیم کار کند.”
او همچنین بخشی از پروژه تسلیحات تهاجمی مبتنی بر هوش مصنوعی است که در آن دفتر طراحی ارتش در حال ایجاد دستگاهی است که به مکان یابی، شناسایی و شلیک به دشمن کمک می کند. پس از پاکسازی تمامی آزمایشات، برای تولید انبوه آماده خواهد شد.
ارتش همچنین در حال تلاش برای پذیرش تریشول است. این یک ایستگاه تسلیحاتی مجهز به هوش مصنوعی و از راه دور است و قابلیت هدایت سلاح ها و شلیک خودکار، تشخیص حرکت انسان را دارد.

چندین محصول مجهز به هوش مصنوعی که شامل پهپادهای ازدحام، ترکیب فرماندهی یکپارچه، ایستگاه سلاح از راه دور، مین ردیاب روباتیک، سیستم تشخیص نفوذ، ایستگاه سلاح از راه دور، ربات سوار بر ریل، حسگرهایی برای آگاهی از حوزه زیر آب و غیره بودند.

کد خبر ۲۱۹۰۱۰۴۲۶.۱۶۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: