تجهیزات نظامی روسیه به هوش مصنوعی مجهز می شوند

تجهیزات نظامی روسیه به هوش مصنوعی مجهز می شوند
فهرست مطالب
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک دپارتمان برای توسعه سلاح هایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند تشکیل داده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، «الکساندر اوسادچو» رئیس دپارتمان توسعه خلاقانه ارتش روسیه روز گذشته (چهارشنبه ۱۷ آگوست) چنین اعلامیه مهمی را در نشست ۲۰۲۲ ارتش اعلام کرد.
وی در بیانیه ای گفت: به منظور تشدید کار در زمینه استفاده از فناوری های هوش مصنوعی در راستای ایجاد مدل های تسلیحاتی برای تجهیزات نظامی و ویژه، بخش توسعه فناوری های هوش مصنوعی ایجاد شده است.
این برنامه می تواند برای مقابله با بالاترین مقام هوش مصنوعی پنتاگون، دفتر تازه تاسیس شده دیجیتال و هوش مصنوعی، که وظیفه گسترش استفاده از هوش مصنوعی در سراسر ارتش ایالات متحده را بر عهده دارد، باشد. CDAO در فوریه راه اندازی شد و در ژوئن به قابلیت عملیاتی کامل رسید.
میخائیل اوسیکو، یکی از اعضای کمیسیون نظامی-صنعتی روسیه، از برنامه‌های خود برای ایجاد یک بخش نظامی هوش مصنوعی در ماه مه ۲۰۲۱ خبر داد. به گزارش تاس، طبق گفته اوسیکو، این بخش بودجه خود را خواهد داشت.
از آنجایی که ایالات متحده و چین سرمایه گذاری های بزرگی در فناوری های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین انجام می دهند، روسیه نیز به طور مشابه به دنبال رقابت در زمینه هوش مصنوعی بوده است.
در سال ۲۰۱۷، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که هوش مصنوعی «در آینده نه تنها برای روسیه، بلکه برای همه نوع بشر» است.
او در آن زمان گفت: «این با فرصت‌های عظیم، اما همچنین تهدیدهایی همراه است که پیش‌بینی آن‌ها دشوار است». هر کس در این عرصه پیشوا شود، فرمانروای جهان خواهد شد.»
همچنین در نشست ارتش ۲۰۲۲ که این هفته در مسکو برگزار شد، معاون نخست وزیر دیمیتری چرنیشنکو خاطرنشان کرد که روسیه مرکز ملی هوش مصنوعی خود را در ماه سپتامبر راه اندازی خواهد کرد.
به گزارش تاس، این مرکز بر جستجو و تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی در زمینه ها، از تجارت و علم گرفته تا دولت تمرکز خواهد کرد. همچنین گسترش برنامه های هوش مصنوعی در سازمان های مختلف مانند موسسات تحقیقاتی و شرکت های فناوری را تسهیل می کند.
کد خبر ۲۱۹۰۱۰۵۲۹.۳۶۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: