چین پرتابگر نامرئی موشک می سازد

چین پرتابگر نامرئی موشک می سازد
فهرست مطالب
چین در حال ساخت پرتابگرهایی برای سری موشک های متحرک جاده ای خود به نام “Dongfeng” است که می تواند از شناسایی توسط پهپادها، رادارها و ماهواره ها در امان باشد.
ساوت چاینا مورنینگ پست گزارش داد که فناوری هوش مصنوعی (AI) برای پرتابگرهای Dongfeng استفاده خواهد شد.
یک کارشناس نیروی موشکی در جریان پخش روز یکشنبه دوربین مداربسته گفت: «من معتقدم که در میدان‌های نبرد آینده، دشمنانمان ما را نخواهند دید یا از محل پرتابگرهای موشکی ما اطلاعی نخواهند داشت».
“رابطه بین موشک ها و سکوی پرتاب مانند گلوله و تفنگ است. کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که پتانسیل سکو را بررسی کنیم و گزینه های بیشتری برای نبردهای آینده ارائه دهیم.”
به گفته یانگ بیو، کارشناس نیروی موشکی PLA که بر روی مکانیسم پرتاب موشک مافوق صوت DF-17 کار می‌کرد ،از فناوری هوش مصنوعی برای تاکتیکی‌تر کردن و «نامرئی کردن» پرتاب‌کننده‌های موشک استفاده خواهد شد.
موشک میان‌برد DF-17 که ادعا می‌شود می‌تواند دفاع موشکی ایالات متحده را نقض کند، اولین سلاح خودروی مافوق صوت فعال در تاریخ جهان است.
به گفته یک منبع نزدیک به PLA، وسیله نقلیه پرتاب DF-17، نسخه اصلاح شده ای است که برای موشک های بالستیک DF-16B استفاده می شود.
موشک های DF-16B و DF-17 موشک های میان بردی هستند که به عنوان ابزار تهاجمی برای بحران تایوان ساخته شده و برای خنثی کردن هرگونه دخالت نظامی خارجی در تنگه تایوان طراحی شده اند.
موشک DF-۴۱ ظاهراً قادر است سرزمین‌های ایالات متحده را با برد تخمینی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر هدف قرار دهد.
به گفته سونگ ژونگ پینگ، تحلیلگر نظامی و مربی سابق PLA، یکی از اجزای مهم استراتژی میدان نبرد، استتار و طراحی پرتابگرهای موشک است.
تقریباً تمام موشک‌های سری دانگ فنگ یا DF، سلاح‌هایی با قابلیت دوگانه هستند که می‌توانند کلاهک‌های متعارف و هسته‌ای را حمل کنند.
این گزارش همچنین تصاویری از ناو هواپیمابر چینی فوجیان را به نمایش گذاشت که در ماه ژوئن رونمایی شد و شامل یک جت جنگنده جدید، تانک های مجهز به هوش مصنوعی، کشتی های جنگی جدید و سایر سخت افزارهای نظامی، علاوه بر پرتابگرهای استتاری بود که تیم یانگ برای موشک هایی مانند موشک بالستیک قاره‌پیمای سوخت جامد DF-۴۱  توسعه داده است.
جت جنگی J-۱۵ که در چین بر اساس نمونه اولیه Su-۳۳ طراحی شده توسط اتحاد جماهیر شوروی تولید شد، در حال حاضر تنها جت جنگنده حامل در خدمت ارتش خلق چین است. این هواپیمای جنگی به گونه‌ای تغییر یافته که با منجنیق‌های الکترومغناطیسی فوجیان سازگار شود.
کد خبر ۲۱۹۰۱۰۷۲۴.۰۶۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: