هوش مصنوعی آهنگ صخره های مرجانی را یاد می گیرد

هوش مصنوعی آهنگ صخره های مرجانی را یاد می گیرد
فهرست مطالب

تحقیقات جدید نشان می دهد که هوش مصنوعی (AI) می تواند سلامت صخره های مرجانی را با یادگیری آهنگ صخره ردیابی کند.
صخره‌های مرجانی منظره صوتی پیچیده‌ای دارند – و حتی کارشناسان باید تجزیه و تحلیل دقیقی برای اندازه‌گیری سلامت صخره‌ها بر اساس ضبط صدا انجام دهند.
به گزارش “مرکز توسعه و نوآوری هوش مصنوعی ” و به نقل ار “ساینس دیلی”، دانشمندان دانشگاه اکستر یک الگوریتم کامپیوتری را با استفاده از چندین ضبط صخره‌های سالم و تخریب‌شده آموزش دادند که به ماشین اجازه می‌دهد تفاوت را بیاموزد.
سپس کامپیوتر مجموعه‌ای از ضبط‌های جدید را تجزیه و تحلیل کرد و در ۹۲ درصد مواقع سلامت صخره‌ها را با موفقیت شناسایی کرد.
تیم از این برای ردیابی پیشرفت پروژه های بازسازی صخره ها استفاده کرد.
بن ویلیامز، نویسنده اصلی این مقاله گفت: صخره‌های مرجانی با تهدیدات متعددی از جمله تغییرات آب و هوایی مواجه هستند، بنابراین نظارت بر سلامت آنها و موفقیت پروژه‌های حفاظتی حیاتی است.
“یک مشکل عمده این است که بررسی های بصری و صوتی صخره ها معمولا بر روش های کار فشرده تکیه می کنند.
بررسی‌های بصری همچنین با این واقعیت محدود می‌شود که بسیاری از موجودات صخره‌ها خود را پنهان می‌کنند یا در شب فعال هستند، در حالی که پیچیدگی صداهای صخره‌ها تشخیص سلامت صخره‌ها را با استفاده از ضبط‌های فردی دشوار کرده است.
“رویکرد ما برای این مشکل استفاده از یادگیری ماشینی بود – برای اینکه ببینیم آیا کامپیوتر می تواند آهنگ صخره را یاد بگیرد یا خیر.
“یافته‌های ما نشان می‌دهد که یک کامپیوتر می‌تواند الگوهایی را که برای گوش انسان غیرقابل شناسایی هستند، انتخاب کند. می‌تواند سریع‌تر و دقیق‌تر به ما بگوید که صخره چگونه کار می‌کند.”
ماهی ها و دیگر موجوداتی که در صخره های مرجانی زندگی می کنند طیف وسیعی از صداها را تولید می کنند.
معنای بسیاری از این تماس ها ناشناخته باقی مانده است، اما روش جدید هوش مصنوعی می تواند بین صداهای کلی صخره های سالم و ناسالم تمایز قائل شود.
در بسیاری از موارد، استقرار یک هیدروفون زیر آب بر روی صخره و رها کردن آن در آنجا آسان‌تر و ارزان‌تر از بازدید مکرر غواصان متخصص از صخره برای بررسی آن است – به خصوص در مکان‌های دوردست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: