هوش مصنوعی، نجات دهنده سگ ها از باکتری های تهدید کننده

هوش مصنوعی، نجات دهنده سگ ها از باکتری های تهدید کننده
فهرست مطالب

ک مدل پیش بینی هوش مصنوعی توانست حساسیت باکتریایی سگ ها را شناسایی و پیش بینی کند. محققان معتقدند این رخداد بر تصمیم گیری بالینی مبتنی بر هوش مصنوعی در آینده ای نزدیک اثرگذار خواهد بود.
به گزارش “مرکز توآوری و توسعه هوش مصنوعی ”  به نقل از “تکنولوژی نتورک”، دامپزشکان و محققان دانشکده دامپزشکی کالیفرنیا، تکنیکی را برای پیش‌بینی لپتوسپیروز در سگ‌ها با استفاده از هوش مصنوعی کشف کرده‌اند. پس از ماه‌ها آزمایش های مختلف، این تیم مدلی را توسعه داده‌اند که از روش‌های آزمایش سنتی بهتر عمل کرده و تشخیص زودهنگام دقیق بیماری را ارائه می‌دهد.
لپتوسپیروز، بیماری  است که سگ ها با نوشیدن آب آلوده به باکتری لپتوسپیرا به آن مبتلا شوند. این بیماری  می تواند باعث نارسایی کلیه، بیماری کبد و خونریزی شدید در ریه ها شود. تشخیص زودهنگام این بیماری بسیار مهم است و ممکن است به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ باشد.
کریستل ریگان، متخصص طب داخلی می‌گوید: «آزمایش سنتی لپتوسپیرا در مراحل اولیه بیماری فاقد حساسیت است. همچنین به دلیل نیاز به نشان دادن افزایش سطح آنتی بادی در نمونه خون، تشخیص ممکن است بیش از دو هفته طول بکشد. مدل هوش مصنوعی ما این دو مانع را برای تشخیص سریع و دقیق از بین می برد.»
این تحقیق شامل داده های تاریخی بیماران در بیمارستان آموزشی پزشکی دامپزشکی UC Davis بود که برای لپتوسپیروز آزمایش شده بودند. آزمایش خون جمع آوری شده معمول از این ۴۱۳ سگ برای آموزش یک مدل پیش بینی هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گرفت. در سال بعد، بیمارستان ۵۳ سگ مشکوک به لپتوسپیروز را درمان کرد. مدل به درستی تمام ۹ سگی را که از نظر لپتوسپیروز مثبت بودند (حساسیت ۱۰۰٪) شناسایی کرد. این مدل همچنین تقریباً ۹۰٪ از ۴۴ سگی را که در نهایت لپتوسپیروز منفی بودند به درستی شناسایی کرد.
هدف این مدل تبدیل شدن به یک منبع آنلاین برای دامپزشکان است تا داده‌های بیمار را وارد کرده و پیش‌بینی به موقع دریافت کنند.
مارک استتر، رئیس دانشکده دامپزشکی گفت: “تصمیم گیری بالینی مبتنی بر هوش مصنوعی آینده بسیاری از جنبه های دامپزشکی خواهد بود. من از دیدن دامپزشکان و دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا دیویس که این مسئولیت را رهبری می کنند، هیجان زده هستم. ما متعهد به قرار دادن منابع در پشت سرمایه گذاری های هوش مصنوعی هستیم و مشتاقانه منتظر مشارکت با محققان، بشردوستان و صنعت برای پیشرفت این علم هستیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: