اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی BirdNET گونه‌های پرندگان از روی صداتشخیص می دهد

اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی BirdNET گونه‌های پرندگان از روی صداتشخیص می دهد
فهرست مطالب

اپلیکیشن BirdNET، یک ابزار رایگان با قدرت یادگیری ماشینی که می‌تواند بیش از ۳۰۰۰ پرنده را تنها از طریق صدا شناسایی کند، داده‌های علمی قابل اعتمادی تولید می‌کند و به افراد کمک می‌کند تا با ضبط صداها، داده‌های علمی-شهروندی پرندگان را به اشتراک بگذارند.
کاربران به سادگی به پرندگان گوش می دهند و برای ضبط روی برنامه ضربه می زنند. BirdNET از هوش مصنوعی برای شناسایی خودکار گونه ها با صدا استفاده می کند و صدارا برای استفاده در تحقیقات ضبط می کند.
استفان کاهل گفت: «اصول طراحی راهنمای ما این بود که به یک الگوریتم دقیق و یک رابط کاربری ساده نیاز داشتیم. “در غیر این صورت، کاربران به برنامه باز نمی گردند.” نتایج فراتر از انتظارات بود: از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۸، بیش از ۲.۲ میلیون نفر داده ها را ارائه کرده اند.
برای آزمایش اینکه آیا این اپلیکیشن می‌تواند داده‌های علمی قابل اعتماد تولید کند، نویسندگان چهار مورد آزمایشی را انتخاب کردند که در آن‌ها تحقیقات مرسوم قبلاً پاسخ‌های قوی ارائه کرده بود. نتایج آن‌ها نشان می‌دهد که داده‌های اپلیکیشن BirdNET الگوهای شناخته‌شده گویش‌های آواز را در پرندگان آوازخوان آمریکای شمالی و اروپایی با موفقیت تکرار کرده و مهاجرت پرندگان را در هر دو قاره به دقت ترسیم کرده است.
اعتبارسنجی داده های برنامه برای اهداف تحقیقاتی اولین گام در آنچه که آنها امیدوارند یک تلاش تحقیقاتی طولانی مدت و جهانی باشد – نه فقط برای پرندگان، بلکه در نهایت برای همه حیات وحش و در واقع کل مناظر صوتی. داده های مورد استفاده در چهار مورد آزمایشی در دسترس عموم است و نویسندگان در حال کار بر روی باز کردن کل مجموعه داده هستند.
وود می افزاید: «مهیج ترین بخش این کار این است که چقدر ساده است که مردم در تحقیقات و حفاظت از پرندگان شرکت کنند. شما نیازی به دانستن هیچ چیز در مورد پرندگان ندارید، فقط به یک گوشی هوشمند نیاز دارید، و برنامه BirdNET می‌تواند به شما و تیم تحقیقاتی پیش‌بینی کند که صدای چه پرنده‌ای را شنیده‌اید. این منجر به مشارکت فوق‌العاده در سراسر جهان شده است. این واقعاً گواهی بر اشتیاق به پرندگان است که مردم را از هر طبقه ای متحد می کند.”

کد خبر ۲۲۰۰۱۰۴۰۸.۰۵۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: