شناسایی آفت کش های مضر برای زنبورها به کمک هوش مصنوعی

شناسایی آفت کش های مضر برای زنبورها به کمک هوش مصنوعی
فهرست مطالب
محققان کالج مهندسی دانشگاه ایالتی اورگان از قدرت هوش مصنوعی برای کمک به محافظت از زنبورها در برابر آفت کش ها استفاده کرده اند.
کوری سیمون، استادیار مهندسی شیمی، و شیائولی فرن، دانشیار علوم کامپیوتر، این پروژه را رهبری کردند که شامل آموزش یک مدل یادگیری ماشینی برای پیش‌بینی اینکه آیا هر علف‌کش، قارچ‌کش یا حشره‌کش جدید پیشنهادی برای زنبورهای عسل سمی است یا خیر، انجام شد.
این یافته‌ها مهم هستند زیرا بسیاری از محصولات میوه، آجیل، سبزیجات و دانه‌ها به گرده افشانی زنبور عسل متکی هستند.
بدون زنبورها برای انتقال گرده مورد نیاز برای تولید مثل، تقریباً ۱۰۰ محصول تجاری در ایالات متحده ناپدید می شوند. تأثیر اقتصادی جهانی زنبورها سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود.
سیمون گفت: «آفت‌کش‌ها به‌طور گسترده در کشاورزی استفاده می‌شوند که عملکرد محصول را افزایش می‌دهند و امنیت غذایی را تأمین می‌کنند، اما آفت‌کش‌ها می‌توانند به گونه‌های خارج از هدف مانند زنبور عسل آسیب بزنند و از آنجایی که حشرات، علف‌های هرز و غیره در نهایت مقاومت خود را توسعه می‌دهند، آفت‌کش‌های جدیدی باید به طور مداوم تولید شوند، آفت‌کش‌هایی که به زنبورها آسیبی نرسانند.»
دانشجویان فارغ التحصیل پینگ یانگ و آدریان هنل از داده‌های سمیت زنبور عسل از آزمایش‌های قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌ها که شامل تقریباً ۴۰۰ مولکول مختلف آفت‌کش بود، برای آموزش الگوریتمی برای پیش‌بینی سمی بودن یک مولکول آفت‌کش جدید برای زنبورهای عسل استفاده کردند.
یانگ گفت: «این مدل مولکول‌های آفت‌کش را با مجموعه‌ای از پیاده‌روی‌های تصادفی روی نمودارهای مولکولی آن‌ها نشان می‌دهد.»
یانگ می‌گوید: «الگوریتم اگر دو مولکول را با یک توالی از اتم‌ها و پیوندها به اشتراک بگذارند مشابه اعلام می‌کند. مدل ما به عنوان جایگزینی برای آزمایش سمیت زنبور عسل عمل می کند و می تواند برای بررسی سریع مولکول های آفت کش پیشنهادی برای سمیت آنها استفاده شود.
کد خبر ۲۲۰۰۱۰۵۱۲.۵۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: