بررسی درون محصولات کشاورزی به کمک هوش مصنوعی

بررسی درون محصولات کشاورزی به کمک هوش مصنوعی
فهرست مطالب
نرم افزار Neolithics از هوش مصنوعی برای اسکن محصولات پرمصرف مانند سیب، خیار و سیب‌زمینی استفاده می‌کند تا مدت زمان ماندگاری آن‌ها و ایمن بودن آنها برای مصرف را مشخص کند.
این نرم افزار ایرادات را در محصولات تازه شناسایی می کند، حتی اگر برای چشم انسان عالی به نظر برسد.
نرم افزار جدید می تواند هر جنبه ای از میوه ها و سبزیجات را قبل از رسیدن به قفسه های سوپرمارکت تجزیه و تحلیل کند. می تواند عمر مفید محصول را تعیین کند و پوسیدگی داخلی و باقی مانده آفت کش ها را بررسی کند.
این سنسورها و اپتیک های پیشرفته را در دوربین های ۳۶۰ درجه که بسیار بیشتر از چشم انسان می بینند .
سیستمی که میوه ها و سبزیجات را قبل از توزیع در سوپرمارکت ها پردازش می کند بسیار قدیمی است. اغلب، محصولات قبل از توزیع به خرده‌فروشان، به‌صورت دستی روی تسمه‌های نقاله دسته‌بندی می‌شوند.
یک نفر در هر ساعت ۱۵ تا ۲۰ تن محصول را با دست بررسی می کند. مرتب کردن بیش از صد تن محصول در روز با سرعتی سریع یک کار کسل کننده است و کارگران به طور قابل درک مستعد اشتباه و نقص هستند.
نرم افزار Neolithics می تواند تولیدات را بررسی کرده و جنبه های بیرونی و درونی آن را تجزیه و تحلیل کند.
شرکت مستقر در هرتزلیا نرم افزاری را توسعه می دهد که در تجهیزات مرتب سازی و اتوماسیون در انبارها و خانه های بسته بندی پیاده سازی می شود. هوش مصنوعی آن ظاهر فیزیکی محصول و اینکه آیا این محصول با آنچه بازار می‌خواهد از نظر ظاهر، شکل و اندازه و همچنین پارامترهای تغذیه‌ای آن از جمله نشاسته، چربی‌ها، شکر، مواد زیستی و الیاف مطابقت دارد یا خیر، اندازه‌گیری می‌کند.
این نرم افزار به دنبال ناهنجاری‌ها است، مانند توزیع ناهموار مایع، به این معنی که اگرچه میوه از بیرون عالی به نظر می‌رسد، اما در داخل بد است. هوش مصنوعی همچنین سطوح باقیمانده مواد شیمیایی و آفت‌کش‌ها را اندازه‌گیری می‌کند تا مطمئن شود میوه برای خوردن بی‌خطر است.
نرم افزار Neolithics بیشتر بر اسکن کارآمد محصولاتی مانند گوجه فرنگی، خیار و سیب زمینی تمرکز دارد – محصولاتی که بیشترین مصرف را دارند. تجزیه و تحلیل آناناس و سایر میوه ها با پوست ضخیم دشوارتر است.
از آنجایی که نرم افزار به طور یکپارچه با تجهیزات خودکار ادغام می شود، کارایی و سرعت بسته بندی خانه ها به خطر نمی افتد. راه‌حل‌های دیگر، که شامل برنامه‌های مکمل یا دستگاه‌های دستی است، می‌توانند سرعت کار را کاهش دهند.
کد خبر ۲۲۱۰۱۰۶۲۸.۵۴۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: