متا در حال کار بر روی یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی برای متاورس است

متا در حال کار بر روی یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی برای متاورس است
فهرست مطالب

مدیرعامل متا اخیراً فناوری جدیدی را معرفی کرده است که به گفته او برای چشم انداز شرکت به منظور ایجاد یک محیط جامع بسیار مهم است. محققان هوش مصنوعی متا در حال کار بر روی یک ربات صوتی هستند که به کاربران اجازه می دهد محیط مجازی خود را با دستورات صوتی ایجاد کنند.
در یک رویداد مجازی، زاکربرگ از نمونه اولیه مفهومی به نام “ربات سازنده” رونمایی کرد که آخرین تحقیقات هوش مصنوعی این شرکت را توصیف می کند.
در این نمایش، زاکربرگ و یکی دیگر از کارکنان متا از دستورات صوتی برای ایجاد یک صحنه ساحلی بسیار ابتدایی با میز پیک نیک استفاده کردند. آنها همچنین برخی از جلوه های صوتی مرغ های دریایی و امواج اقیانوس را با استفاده از این ربات مبتنی بر هوش مصنوعی به صحنه اضافه کردند.
در حال حاضر به نظر می رسد این فناوری در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. محیط ایجاد شده توسط زاکربرگ نسبت به متا دموهای قبلی بسیار صاف تر و واضح تر بود. البته آواتار بی پا او نیز مانند دیگر دموهای اخیر در این صحنه حضور داشت.
هدف از فناوری «Builder Bot»  یا ربات سازنده ایجاد نوعی هوش مصنوعی محاوره‌ای لازم برای جهان‌های مجازی است. زاکربرگ در واقع تلاش می‌کند تا شبکه‌های مجازی را به سمت متاورس پیش ببرد، اما این حرکت بسیار هزینه‌بر است. هوش مصنوعی در رسانه‌های اجتماعی پتانسیل تغییر نحوه بازاریابی برندها را در شبکه‌هایی مانندفیس بوک  
و اینستاگرام دارد. هوش مصنوعی می‌تواند بسیاری از کارهای خسته‌کننده مرتبط با مدیریت رسانه‌های اجتماعی را نیز خودکار کند و حتی می‌تواند نظارت لازم را بر آن داشته باشد. بر اساس برآوردها بازار هوش مصنوعی در رسانه‌های اجتماعی امکان دارد از ۶۳۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۲.۱ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۳ افزایش یابد. هوش مصنوعی تحول بسیار عظیمی در نحوه رشد رسانه‌های اجتماعی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: