ویندوز ۱۱ به قابلیت امنیتی جدیدی مجهز می‌شود

ویندوز ۱۱ به قابلیت امنیتی جدیدی مجهز می‌شود
فهرست مطالب

مایکروسافت اخیراً ویژگی امنیتی جدیدی را برای Windows Insiders معرفی کرده است که Smart App Control نام دارد. از هوش مصنوعی مبتنی بر ابر برای مسدود کردن برنامه‌های غیرقابل اعتماد استفاده می‌کند.
وقتی Smart App Control فعال باشداز هوش مصنوعی و پایگاه دانش ابری مایکروسافت برای تأیید همه برنامه‌هایی که در رایانه داریم استفاده می‌کند و همه چیزهایی را که امضا نشده، آشنا نیستند یا به عنوان مخرب شناخته می‌شوند مسدود می‌کند. هیچ لیست سفیدی وجود ندارد، بنابراین برنامه های مسدود شده تنها در صورتی تایید می شوند که توسط توسعه دهندگان خود امضا شده باشند.
در حال حاضر، همه Windows Insider ها نمی توانند Smart App Control را روشن کنند. کاربرانی که از Windows 11 Insider build 22567 یا بالاتر استفاده می کنند، می توانند این ویژگی را در امنیت ویندوز، برنامه ها و کنترل مرورگر بیابند، جایی که به طور پیش فرض غیرفعال است. با این حال، فعال کردن آن مستلزم نصب جدید ویندوز است، بنابراین کسانی که نسخه جدید را از طریق Windows Update دریافت کرده‌اند، برای استفاده از آن باید ویندوز را دوباره نصب یا تنظیم مجدد کنند.
Smart App Controlاحتمالا  بخشی از به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ است که در نیمه دوم سال ارائه می‌شود، به این معنی که ۱۰۰٪ کاربران اگر می‌خواهند به این ویژگی جدید دسترسی داشته باشند، باید سیستم عامل را دوباره نصب کنند.
در واقع برنامه یک پیشرفت بزرگ در مدل امنیتی ویندوز۱۱ است که با مسدود کردن برنامه‌های غیرقابل اعتماد یا بدون امضا به‌طور پیش‌فرض، از اجرای برنامه‌های مخرب در دستگاه‌های ویندوزی توسط کاربران جلوگیری می‌کند. Smart App Control فراتر از محافظت های داخلی مرورگر قبلی است و در سطح فرآیند مستقیماً در هسته سیستم عامل ادغام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: