خرید شرکت هوش مصنوعی توسط SOUND CLOUD

خرید شرکت هوش مصنوعی توسط SOUND CLOUD
فهرست مطالب

شرکت و وبسایت معظم SoundCloud (پلتفرم به اشتراک گذاری آهنگ و صداهای مختلف) تصمیم به خریداری شرکت هوش مصنوعی صوتی Musiio گرفته. این شرکت فناوری تولید می‌کند که می‌تواند موسیقی‌های جدید آپلود شده در این پلتفرم را بررسی کرده و پس از آن (با بررسی رفتار کاربران و البته سلیقه‌ی قبلی آن ها) اقدام به پیش بینی آهنگ‌های موفق هفته‌های آینده کند. در واقع می‌تواند تشخیص دهد که چه آهنگی مورد پسند مردم قرار خواهد گرفت.
همانطور که پلتفرم‌های توزیع موسیقی DIY مانند SoundCloud به تشویق و توزیع آثار هنرمندان آماتور می‌پردازند، این پلتفرم‌ها با موسیقی جدید و البته هنرمندان جدید پر می‌شوند. در چنین شرایطی، شناسایی و تبلیغ آثار بسیار عالی یک چالش است و البته در صورت موفقیت می‌تواند به همه پول برساند! پس چیزهای خوب حتی چالش‌برانگیزتر شده است. شرکت SoundCloud ادعا می‌کند که ابزارهای Musiio (همان هوش مصنوعی توسعه داده شده‌ی این شرکت) می‌توانند با سرعت بالا، ساعت‌های بی‌شماری موسیقی (عمدتاً بد) را بررسی کنند و آهنگ‌هایی را انتخاب کنند که دارای الگوها و ویژگی‌هایی هستند که با رتبه‌های برتر نمودار مرتبط هستند.
Eliah Seton، رئیس SoundCloud در بیانیه‌ای گفت:
«خرید Musiio استراتژی ما را برای درک بهتر نحوه حرکت آن موسیقی به روش اختصاصی تسریع می‌بخشد، که برای موفقیت ما بسیار مهم است.
اگرچه هوش مصنوعی ذکر شده هنوز راه زیادی برای موفقیت در این پلتفرم دارد، اما در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از برنامه‌ی ساندکلاد برای یافتن هنرمندان جدید و جدید است. پلتفرم توزیع موسیقی Tunecore در ماه فوریه اعلام کرد که با استارتاپ موسیقی مستقر در لس آنجلس Fwaygo که از هوش مصنوعی برای تطبیق شنوندگان با سازندگان استفاده می‌کند، همکاری می‌کند. در همین حال، توزیع‌کننده موسیقی DIY رقیب DistroKid یک ربات هوش مصنوعی به نام Dave دارد که آهنگ‌ها را بررسی می‌کند و کیفیت‌هایی مانند «رقص‌پذیری» و «سخنرانی» را رتبه‌بندی می‌کند.
کالن هینی، سخنگوی SoundCloud از افشای مبلغی که شرکت برای Musiio پرداخت کرده است خودداری کرد، اما طبق گزارش‌ها، ارزش این استارت آپ مستقر در سنگاپور در سال گذشته ۱۰ میلیون دلار بود. مدیرعامل Musiio، Hazel Savage و CTO Aron Petterson باقی خواهند ماند و به ترتیب معاونت هوش موسیقی و هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی SoundCloud خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: