نسخه جدید هوش مصنوعی گوگل محاوره‌های کاربردی را شبیه سازی می‌کند

نسخه جدید هوش مصنوعی گوگل محاوره‌های کاربردی را شبیه سازی می‌کند
فهرست مطالب

به ادعای گوگل سیستم هوش مصنوعی LaMDA 2 جهت محاوره کاربردی ساخته شده و می‌تواند با فهم میلیون‌ها موضوع مختلف «گفتگوی بی‌طرفانه» ایجاد کند، بدون آنکه به تکرار بی‌افتد.
این سیستم مانند اغلب هوش مصنوعی‌ها می‌‌آموزد که احتمال ظاهر شدن کلمات بر اساس مثال‌های بسیار در بدنه متن (جمله) چقدر است. این مثال‌ها ترابایت‌ها و پتابایت‌ها داده از شبکه‌های اجتماعی، ویکی‌پدیا، کتاب‌ها، پلتفرم‌های میزبانی نرم‌افزار مانند گیت‌هاب و سایر منابع فضای عمومی وب را شامل می‌شوند.
گفتنی است که در سخنرانی اصلی ساندار پیچای مدیر عامل گوگل مثالی از LaMDA 2 را نشان داد که در آن کاربری طی سوالات متعدد از این هوش مصنوعی خواست تا توضیحاتی در خصوص گودال ماریانا ارائه دهد.
در این مرحله هوش مصنوعی با صحبت از موجوداتی که ممکن است در این گودال زندگی کنند به سوالات پاسخ می‌دهد، به عبارت دیگر LaMDA 2 از موضوعاتی برای گفتگو استفاده می‌کند که به شکل مشخص جهت استفاده از آنها برنامه‌ریزی نشده است.
گفتنی است که نظر داوران در خصوص دقت LaMDA 2 چندان جالب نبوده زیرا این سیستم نیز مانند عادت نسخه پیشین خود برای ارائه حقایق «دروغین» در یکی از موارد روی اطلاعات غلطی درباره کوه اورست پافشاری می‌کرد.
البته پیچای با پذیرفتن این ایراد عنوان کرد که شبیه‌سازهایی نظیر LaMDA 2 بی‌نقص نیستند و کار روی این فناوری پیچیده همچنان ادامه دارد تا تمامی نقایص موجود برطرف شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: