توسعه یک الگوریتم هوش مصنوعی جدید برای درک لطیفه ها توسط گوگل

توسعه یک الگوریتم هوش مصنوعی جدید برای درک لطیفه ها توسط گوگل
فهرست مطالب

الگوریتم‌های جدید توسعه‌یافته توسط گوگل به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا شوخی‌های کاربران را درک کنند، فرآیندی که مستلزم درک بیشتر معانی مختلف کلمات و اعمال انسان است. وقتی یک کمدین مثلاً عبارتی کنایه آمیز یا بحث برانگیز می گوید، شنونده متوجه می شود که فقط از لحن گفتار یا زبان بدن و سایر شاخص هایی که طی سال ها تعامل انسانی برای گیرنده معانی انباشته شده است.
اما الگوریتم جدید، معروف به BALM، حروف اول عبارت Language Paths Model، به دستگاه‌های هوش مصنوعی اجازه می‌دهد طنز جوک‌ها را بدون اینکه قبلاً در آن آموزش دیده باشند، درک کنند. به گفته گوگل، پس از دریافت تنها دو لطیفه، الگوریتم های جدید قادر به تفسیر و تعامل با هر لطیفه جدیدی هستند.
درک لطیفه ها هدف نهایی آلفابت، شرکت مادر گوگل در توسعه این الگوریتم ها نیست، بلکه هدف آن افزایش توانایی دستگاه های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تفاوت های ظریف زبان طبیعی و پرس و جوهای جستجوی گوگل است تا به سوالات پیچیده پاسخ دهد. سوالاتی که کاربران می‌پرسند را می‌توان سریع‌تر و دقیق‌تر در زبان‌ها و افراد بیشتری ارائه کرد. این به نوبه خود می‌تواند موانع را از بین ببرد و توانایی برقراری ارتباط با دستگاه‌ها را با تعامل یکپارچه‌تر افزایش دهد.
تانگ نگوین، تحلیلگر ارشد در موسسه مشاوره تحقیقاتی و فناوری گارتنر، می گوید، صحبت با افراد غیرمتخصص در مورد کاری که الگوریتم های BALM انجام می دهند، سخت است، چه رسد به پردازش زبان طبیعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: