مرکز SaskPolytech از قدرت هوش مصنوعی برای استخراج اورانیوم استفاده می کند

مرکز SaskPolytech از قدرت هوش مصنوعی برای استخراج اورانیوم استفاده می کند
فهرست مطالب

مرکز تعالی ادغام دیجیتال Sask Polytech یا DICE در حال همکاری با Cameco است تا به آنها کمک کند فرآیند مورد استفاده برای استخراج اورانیوم از زمین در شمال ساسکاچوان را اصلاح کنند.

تری پکهام، رئیس تحقیقات DICE، گفت: “کار ما این بود که انواع مختلف داده‌هایی را که Cameco در اختیار دارد، بگیریم. همه اینها را کنار هم بگذارید و سپس سیستم کامپیوتری خود را آموزش دهید تا بهترین راه را برای ایجاد بهترین شکل برای دستگاه جت خسته کننده برای برش سنگ معدن بیابد.این یک مشکل بسیار منحصر به فرد برای ساسکاچوان است . “

هوش مصنوعی داده‌ها را از معادن مختلف جمع‌آوری می‌کند، الگوها را یاد می‌گیرد و سپس بهترین راه را برای دستگاه جت حفاری برای استخراج اورانیوم حدس می‌زند.

جف هریهوریو، مدیر روابط و ارتباطات دولتی Cameco، گفت :”این یک چالش رایج در صنعت معدن اورانیوم است که تا حد امکان سنگ معدن ارزشمند را به دست آوریم و در عین حال مقدار مواد غیرقابل استفاده را که باید حذف شوند به حداقل برسانیم. هدف کار ما با SaskPolytech تنظیم دقیق این سیستم به منظور قابل پیش‌بینی و کارآمد کردن آن است، بنابراین این برای Cameco بسیار ارزشمند است، در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند، ضایعات را کاهش می‌دهد و رقابت‌پذیری هزینه ما را بهبود می‌بخشد.”

پکهام می‌گوید DICE بخشی از معادله در کانادا است که به یکی از رهبران بین‌المللی اصلی در هوش مصنوعی تبدیل می‌شود، و اضافه می‌کند که صنعت فناوری ساسکاچوان معمولاً به عنوان Silicon Prairie شناخته می‌شود.

او افزد: «در حوزه هوش مصنوعی، این قابلیت انتقال تکنیک ها وجود دارد. ما می‌توانیم برخی از چیزهایی را که در اینجا آموخته‌ایم برداریم و آنها را به بخش‌های کاملاً متفاوت دیگری از کار منتقل کنیم، زیرا مشکلات، اگرچه متفاوت هستند، اما در هسته خود به اندازه کافی شبیه هستند که ما می‌توانیم از کارهایی که در اینجا انجام داده‌ایم استفاده کنیم و در زمینه‌های دیگر نیز از آن استفاده کنیم.»

پکهام معتقد است  صنایع نفت، تولید و امنیت سایبری همگی می‌توانند حوزه‌هایی باشند که کار DICE در هوش مصنوعی در آن‌ها دستاوردهایی خواهد داشت.

او گفت: “همه آنها واقعاً در چند سال گذشته در حال یادگیری استفاده از هوش مصنوعی هستند، و بنابراین، بسیاری از این سازمان‌ها فشار زیادی برای دیدن اینکه چگونه می‌توانند از مزایای استفاده از هوش مصنوعی بهره مند شوند، بوده است.”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: