هوش مصنوعی صنعت تبلیغات را متحول خواهد کرد

هوش مصنوعی صنعت تبلیغات را متحول خواهد کرد
فهرست مطالب

به گفته کیت اسکات داوکینز، مدیر جهانی هوش تجاری GroupM، صنعت تبلیغات تازه شروع به مشاهده تاثیر هوش مصنوعی (AI) کرده است.
گزارشی که توسط اسکات هاوکینز و سایر همکاران در GroupM نوشته شده است، اندازه هوش مصنوعی در تبلیغات را پیش‌بینی می‌کند و از فناوری‌ها و رفتارهایی که تبلیغات را در دهه آینده شکل می‌دهند گزارش می‌دهد.
GroupMدر واقع  تخمین می‌زند که هوش مصنوعی در سال جاری به بیش از ۳۷۰ میلیارد دلار یا تقریباً ۴۵ درصد از کل تبلیغات خواهد رسید و احتمالاً تا سال ۲۰۳۲ به اکثر رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد کرد و به ۱.۳ تریلیون دلار یا بیش از ۹۰ درصد از کل درآمد تبلیغات خواهد رسید.
اسکات داوکینز می گوید :”در حالی که چنین تمرینی ذاتاً حدس و گمان است، این گزارش ریشه در بینش تحلیلگران، استراتژیست ها و فناوران GroupM دارد که لزوماً در شکل دادن به دوره بعدی رسانه ها که در آن تبلیغات بهتر عمل می کند، دیدگاهی بلندمدت را در بر می گیرد. “
تخمین‌هایی در حدود اندازه درآمد تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی در سطح جهان را از طریق دریچه نحوه تکامل کانال‌های رسانه‌ای در دهه آینده به دلیل رشد کاربرد هوش مصنوعی، همراه با فناوری‌های نوظهور مانند محاسبات لبه و واقعیت افزوده، تولید می‌کند.
این شامل فناوری و الگوریتم‌هایی می‌شویم که زیر چتر هوش مصنوعی قرار می‌گیرند، مانند یادگیری ماشین، شبکه‌های عصبی، بینایی کامپیوتر، پردازش زبان طبیعی (NLP)، و اتوماسیون فرآیند هوشمند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: