شبیه سازی و هوش مصنوعی به افزایش عمر قطعات و محصولات پلاستیکی کمک می کند

شبیه سازی و هوش مصنوعی به افزایش عمر قطعات و محصولات پلاستیکی کمک می کند
فهرست مطالب

در تلاش برای افزایش عمر قطعات و محصولات پلاستیکی، برنامه‌ها و نوآوری‌های مختلفی توسط شرکت‌های مهندسی و طراحی در حال اجراست.
بخش هوش تولیدی Hexagon از شبیه‌سازی، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی برای طراحی موادی استفاده می‌کند که عملکرد بهتری داشته باشند، ۴۰ تا ۵۰ درصد وزن کمتری داشته باشند و طول عمر بیشتری نسبت به مواد سنتی داشته باشند.
نه تنها محصول نهایی خواص بهتری دارد، بلکه به دلیل استفاده از شبیه‌سازی و هوش مصنوعی، این ماده به صورت مجازی «تست» می‌شود، به این معنی که مواد فیزیکی مصرف نمی‌شوند و تنها هزینه آن زمان CPU است.
Boisot ادعا کرد: “ما با مشتریان خود شاید پیشرفته ترین پایگاه داده مواد را برای پلاستیک های تقویت شده ایجاد کرده ایم.”
“به خصوص در حمل و نقل الکترونیکی که بزرگترین مشکل برد باتری است. اگر بتوانیم وزن را کاهش دهیم و در عین حال مواد داخل و عملکرد باتری را بهبود ببخشیم، می‌توانیم به برد ۱۰۰۰ کیلومتری برسیم.
زنجیره‌های انرژی یا زنجیره‌های الکترونیکی برای محافظت و هدایت کابل‌ها و شیلنگ‌های متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرند و از تامین برق و داده‌های قابل اعتماد برای ماشین‌های متحرک در برنامه‌های کاربردی از سکوهای نفتی دریایی گرفته تا ماشین‌ابزارها، جرثقیل‌ها تا سالن‌ها اطمینان می‌دهند.
آنها طوری طراحی شده اند که میلیون ها چرخه حرکتی یا سه سال دوام بیاورند و پس از آن معمولاً از بین می روند.
جاستین لئونارد، مدیر igus انگلستان، می‌گوید: «ما برنامه‌ای به نام «chainge» راه‌اندازی کرده‌ایم تا مشتریان بتوانند زنجیره‌های الکترونیکی مورد استفاده خود را برای بازیافت بفرستند تا به چیزی مفید مانند انبارهای ساختمانی و غرفه‌های نمایشگاهی تبدیل شوند.
بیش از سه تن زنجیره الکترونیکی برای بازیافت توسط igus جمع‌آوری شده و به شریک بازیافت آن، MyWaste در هال فرستاده شده است، جایی که آنها را به Storm Boards – نامی اختصاصی برای تخته‌های پلاستیکی ساختاری همه‌کاره، بازسازی می‌کند. فرآیند بازیافت شامل چندین مرحله است. اولین مورد کاهش اندازه است، با استفاده از یک خردکن برای کاهش اندازه قطعات به حدود ۲۰ میلی متر. سپس قطعات پلاستیکی وارد گرانولاتور می شوند و اندازه مواد را تا ۵ میلی متر کاهش می دهند. مواد زنجیره ای الکترونیکی سپس به یک میکسر وارد می شود و در آنجا با پلاستیک های یکبار مصرف  بندی مخلوط می شود تا یک ماده همگن برای تولید تخته ساخته شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: