خداحافظی با قطعی برق در چین به کمک هوش مصنوعی

خداحافظی با قطعی برق در چین به کمک هوش مصنوعی
فهرست مطالب

شرکت دولتی شبکه برق چین به تازگی یک سیستم هوش مصنوعی جدید را معرفی کرده است که مشکلات برق را تنها در سه ثانیه حل می کند. این پروسه قبلاً شش تا ۱۰ ساعت طول می کشید.
همانطور که سیستم جدید کارآمد و قدرتمند است، در همه جا قابل اجرا نیست. این تنها یک ماه در Qitailu آزمایش شده است، یک جامعه مسکونی با بیش از ۲۰۰ خانواده واقع در ارومچی در منطقه سین کیانگ.
شبکه برق اجتماعی جدید دارای حسگرهای متعددی است که هر کدام «مغز» خود را دارند. اینها می توانند به طور مستقل کارآمدترین و بادوام ترین مسیرهای منبع تغذیه را انتخاب کنند. هیچ مداخله انسانی مورد نیاز نیست و به طور قابل توجهی سرعت تمام فعالیت های مرتبط با شبکه را افزایش می دهد.
در صورت بروز هرگونه نقص، سیستم هوش مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده است که «عملکرد خود ترمیمی را فوراً شروع کند، از جمله مکان‌یابی خودکار خطا، جداسازی خطا و بازیابی نیرو». به همین دلیل، بهبود قابل توجهی در منبع تغذیه وجود دارد.
یکی از ساکنان ناشناس به روزنامه دولتی گفت: برق به محض قطع شدن مجددا وصل می شود و به هیچ وجه بر زندگی و کار تأثیر نمی گذارد.
با این حال،اکثر مسائل مربوط به قطعی برق در این کشور هنوز به صورت دستی در حال رسیدگی است.
مانند تمام هوش های مصنوعی ، هوش مصنوعی شبکه برق مقدار قابل توجهی از داده های تولید شده توسط طیف وسیعی از حسگرها را جمع آوری می کند تا در رفع خاموشی ها بهتر عمل کند. به زودی، این سرویس در سراسر چین حتی در کوچکترین مناطق در دسترس خواهد بود.
در گذشته این حسگرها و فناوری انتقال داده مربوطه فقط برای خطوط برق فشار قوی موجود بود. اکنون آنها راه خود را به محله ها باز می کنند.

کد خبر ۲۲۴۰۱۰۵۱۱.۰۲۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: