استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد پرتره از افرادی که وجود ندارند

استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد پرتره از افرادی که وجود ندارند
فهرست مطالب

یک عکاس پرتره هایی از افرادی ساخته است که وجود ندارند اما در عوض با برنامه هوش مصنوعی (AI) Dall-E 2 ساخته شده اند.
ماتیو استرن، عکاس فرانسوی، از نرم‌افزار نوپایی که هنوز به راحتی در دسترس عموم نیست، برای ایجاد پرتره‌های واقعی از افراد ساختگی که در یک ویدیوی یوتیوب ثبت کرده است، استفاده کرد.
استرن در یوتیوب توضیح می دهد: «در ابتدا کمبود اطلاعات در مورد دوربین، لنز و ظاهر کلی تصویر منجر به نتایج نسبتاً غیر قابل توجهی شد.
بنابراین برای کمک به Dall-E، برخی جزئیات باید به توضیحات کلی اضافه شود، مانند لنز، دوربین، فیلم، و اضافه کردن برخی کلمات مانند بوکه.
استرن می گوید بهترین نتایج پس از افزودن کلمه “Graflex” به دست آمد. دوربین‌های Graflex دوربین‌هایی با فرمت بزرگ بودند که در مرکز آن بسیار شارپ اما بوکه قوی داشتند.
این عکاس ساکن پاریس می گوید که این فناوری هنوز بسیار جوان است و نیاز به آزمون و خطای زیادی دارد.
Dall-E 2 با چشم های سوژه در عکس مشکل دارد. بنابراین استرن تصاویر را به فتوشاپ وارد کرد و با استفاده از فیلترهای عصبی جدید جهت چشم ها را تغییر داد تا آنها را انسانی جلوه دهد.
زمانی استرن به خوبی روی «تنظیمات دوربین» هوش مصنوعی کنترل داشت. او سپس می تواند با تغییر سن، جنسیت و قومیت مدل آزمایش کند. استرن حتی می‌تواند رنگ صورت اضافه کند یا وسایلی مانند کلاه ایمنی فضانورد اضافه کند.
حتی لازم نیست که تصاویر فقط شامل یک نفر باشند، می‌توان فرد دیگر یا حتی یک حیوان خانگی را به قاب اضافه کرد.
با این حال، “تنظیمات دوربین” را نیز می توان تغییر داد. استرن توانست تنظیمات را تغییر دهد تا عکس‌ها طوری به نظر برسند که انگار روی یک پلاروید، کلودیون صفحه مرطوب و حتی روی یک سیگما ۸۵ میلی‌متری ۱.۸ گرفته شده‌اند.
پس از این آزمایش، من احساس می‌کنم که به لحظه‌ای در تاریخ عکاسی رسیده‌ایم که نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. این نتایج کاملاً دیوانه کننده است. به نظر من این یکی از مهمترین تحولات تصویرسازی از زمان عکاسی دیجیتال است.»

کد خبر ۲۲۶۰۱۰۴۱۲.۴۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: