ترمیم سریع عکس های قدیمی به کمک هوش مصنوعی

ترمیم سریع عکس های قدیمی به کمک هوش مصنوعی
فهرست مطالب
یک مدل جدید هوش مصنوعی به نام Generative Facial Prior (GFP-GAN) می‌تواند اکثر عکس‌های قدیمی را در عرض چند ثانیه ترمیم کند. این ابزار رایگان است.
اگر عکسی قدیمی دارید که گذشت زمان، محوش کرده یا عکس دارای خطوط تاخورگی شده، اکنون این شانس را دارید که تصاویر محو و ترک خورده خود را بازیابی کنید و آن‌ها را به حالت اولیه خود بازگردانید یا حتی بهتر!
به گفته بوچارد، مدل هوش مصنوعی حتی با فایل‌های با کیفیت و وضوح پایین کار می‌کند و به نظر می‌رسد که از بسیاری دیگر از ابزار‌های هوش مصنوعی ترمیم عکس، بهتر عمل کند.
اما در هر حال باید در نظر داشت که این هوش مصنوعی بر اساس حدس‌هایی بسیار نزدیک از، کار خود را انجام می‌دهد و به اصطلاح تصاویر ایجاد شده واقعی نیستند.
نسخه ۱.۳ بهبود یافته مدل GFP-GAN سعی می‌کند آنچه را که در تصویر موجود است برای درک محتوا تجزیه و تحلیل کند و سپس شکاف‌ها را پر کند و پیکسل‌ها را به بخش‌های نقاص اضافه کند.
این سیستم از یک مدل StyleGAN-۲ از پیش آموزش‌دیده استفاده می‌کند. استفاده از معیار‌های اضافی به هوش مصنوعی کمک می‌کند تا جزئیات صورت را بهبود ببخشد و بر ویژگی‌های مهم مانند چشم‌ها، دهان و بینی فرد تمرکز کند. سپس سیستم تصویر واقعی را با تصویر تازه بازیابی شده مقایسه می‌کند تا ببیند آیا آن‌ها هنوز همان شخص را در عکس تولید شده دارند یا خیر.
البته GFP-GAN بدون نقص نیست، اما تصاویر بازیابی شده بسیار دقیق‌تر از نسخه‌های قبلی و دیگر هوش‌های مصنوعی است، تصاویر بازسازی شده فعلی چندان واضح نیستند و حتی نتیجه می‌تواند دستخوش مقداری تغییر هویت شود. یعنی گاهی اوقات شبیه یک شخص متفاوت به نظر برسند. معمولاً این اتفاق بیشتر با تصاویری می‌افتد که وضوح بسیار پایینی دارند و به شدت آسیب دیده‌اند که باعث می‌شود هوش مصنوعی در مورد آنچه در پشت بخش‌های تار یا پاره‌شده عکس وجود دارد، حدس‌های گسترده‌ای انجام دهد.
کد خبر ۲۲۶۰۱۰۵۱۰.۵۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: