کشف اثر گمشده ون گوگ به کمک اشعه ایکس، هوش مصنوعی و چاپ سه بعدی

کشف اثر گمشده ون گوگ به کمک اشعه ایکس، هوش مصنوعی و چاپ سه بعدی
فهرست مطالب
محققان با استفاده از اشعه ایکس، هوش مصنوعی و چاپ سه بعدی، یک اثر هنری «گمشده» نقاش مشهور هلندی ونسان ون گوگ را ۱۳۵ سال پس از ایجاد آن بازتولید کردند.
آنتونی بوراچد (موسسه عصب‌شناسی کویین اسکوئر UCL) و جورج کان (فضا و فیزیک آب و هوا UCL) که با هنرمندی به نام جسپر اریکسون کار می‌کردند، از فناوری پیشرفته برای بازسازی نقاشی ون گوگ که مدت‌ها پنهان شده بود، استفاده کردند.آنها از سال ۲۰۱۹  روی این پروژه که نئومستر نام دارد کار کرده اند تا به آثار هنری گمشده جان ببخشند. آنها فرآیندی را برای بازسازی آثار گمشده توسعه دادند که از تصویربرداری اشعه ایکس برای دیدن هر لایه رنگ، هوش مصنوعی برای برون یابی سبک هنرمند و چاپ سه بعدی برای ساخت قطعه نهایی استفاده می کند. این جدیدترین تلاش که “دو کشتی گیر” نام دارد، دونفر کشتی گیر در حال مبارزه در مقابل پس زمینه ای انتزاعی به تصویر می کشد. ون‌گوگ، در ابتدا این نقاشی را کشید و سپس از همین بوم دوباره استفاده کرد و روی تصویر دو کشتی‌گیر، تصویر تعدادی گل را کشید.
بوراچد که در حال تحقیق در مورد یادگیری ماشین و علوم اعصاب رفتاری در UCL است، می‌گوید: «در حال حاضر نمی‌توان گفت که این اثر چقدر شبیه نقاشی اصلی است، زیرا اطلاعاتی در این زمینه وجود ندارداما بهترین حدسی است که می‌توانیم با فناوری فعلی داشته باشیم.»
این تصویر مبهم برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ کشف شد، زمانی که کارشناسان هنری در دانشگاه آنتورپ بررسی کردند که آیا اثر “طبیعت بی جان با گل های علفزار و گل رز” ون گوگ معتبر است یا خیر. محققانی که این اثر هنری را بررسی کردند، از اشعه ایکس برای بررسی لایه‌های رنگ استفاده کردند و دو شکل شبح‌وار را کشف کردند که روی آنها نقاشی شده بود. کشتی گیران پوشیده شده، ضربات قلم مو و رنگدانه هایی را به نمایش می گذاشتند که با ون گوگ همخوانی داشت، و موضوع نیز موضوعی رایج در آکادمی هنر آنتورپ بود، جایی که ون گوگ در سال ۱۸۸۶ در آن تحصیل می کرد و اعتبار اثر را تأیید می کرد.
کد خبر ۲۲۶۰۱۰۶۱۵.۵۲۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: