سخنرانی یک ربات در بریتانیا

سخنرانی یک ربات در بریتانیا
فهرست مطالب
در اولین رویداد تاریخی، مجلس اعیان بریتانیا هفته آینده میزبان اولین سخنران روبات خود خواهد بود.
آیدا دوربین هایی در چشمان خود دارد و قادر به برقراری ارتباط و پاسخگویی به سوالات با استفاده از یک مدل زبان هوش مصنوعی ویژه طراحی شده است.
او خطاب به اعضای کمیته ارتباطات و دیجیتال مجلس اعیان در مورد اینکه آیا خلاقیت توسط هوش مصنوعی و فناوری مورد حمله قرار گرفته است یا خیر صحبت خواهد کرد.
او همچنین به عنوان بخشی از تحقیقات جاری در مورد آینده صنایع خلاق مانند هنر، طراحی، مد و موسیقی، شواهدی ارائه خواهد کرد.
بارونس گیل رایبک، رئیس شرکت رندوم پنگوئن و لرد ادوارد ویز، نماینده سابق مجلس و وزیر فرهنگ، سه شنبه آینده در این مراسم شرکت خواهند کرد.
آیدا قبل از اینکه توسط Engineered Arts در کورنوال ساخته شود و در سطح بین المللی برنامه ریزی شود، توسط متخصص هنر مدرن و معاصر آکسفورد، آیدان میلر، ابداع شد.
قابلیت های این ربات توسط دانشجویان دکترا و اساتید دانشگاه های آکسفورد و بیرمنگام توسعه یافته است.
به گفته رهبران پروژه، آیدا دیدگاه جدیدی در مورد نقش فناوری در خلق هنر در آینده ارائه خواهد کرد، اینکه چگونه هنر هوش مصنوعی با خلق هنرمندان انسانی و محدودیت های فناوری در خلق هنر متفاوت است.
میلر، مدیر پروژه ربات Ai-Da گفت: «آیدا معنای هنرمند بودن در دنیای پساانسان را به چالش می کشد.
توانایی های او به عنوان یک هنرمند پایه های دنیای هنر و صنایع خلاق را زیر سوال می برد.
اولین سخنرانی آیدا در مجلس اعیان به ما کمک می کند تا بفهمیم یک ربات هوش مصنوعی جهان را چگونه می بیند و برای آینده خلاقیت چه معنایی دارد.
این ربات زن به عنوان یک هنرمند روباتیک توصیف می شود که همچنین نقاشی، مجسمه و شعر خلق می کند.
سخنرانی او در مجلس اعیان نقش یادگیری ماشینی، خلاقیت ماشینی و هوش مصنوعی را در صنایع خلاق بریتانیا بررسی می کند، زیرا نگرانی ها در مورد پتانسیل هوش مصنوعی برای جایگزینی انسان ها در سراسر جهان در حال افزایش است.
بر اساس مطالعه اخیر دانشگاه نیویورک، یک سوم دانشمندانی که در زمینه هوش مصنوعی کار می کنند از تخریب ناشی از ربات های هوش مصنوعی می ترسند.
آیدا از دوربین‌ها و الگوریتم‌های کامپیوتری در چشمان خود برای پردازش ویژگی‌های انسانی استفاده می‌کند و آنچه را که «می‌بیند» به دستورات تبدیل می‌کند. او سپس از این مختصات برای محاسبه یک مسیر مجازی برای بازوی رباتیک خود استفاده می کند، زیرا برای ایجاد قطعات هنری روی بوم نقاشی می کند.
آیدا که به افتخار ریاضیدان قرن ۱۹ آدا لاولیس نامگذاری شده است می گوید: “من معتقدم که خلاقیت ماشینی فرصت بزرگی برای کشف ایده ها و روش های جدید تفکر به ما می داد. با این حال، خطراتی در ارتباط با این فناوری وجود دارد که باید به دقت بررسی کنیم. ما باید در مورد مزایا و محدودیت ها فکر کنیم و پیامدهای اخلاقی را در نظر بگیریم.”
سال گذشته، او مجموعه‌ای از «پرتره‌های سلفی» را در موزه طراحی لندن به نمایش گذاشت که آنها از طریق نگاه کردن به آیینه با چشم‌های مجهز به دوربینش خلق کرده بود.
او همچنین یک نمایش انفرادی در پنجاه و نهمین نمایشگاه بین‌المللی هنر با عنوان «پرش به سوی متاورس» داشت و در «همیشه اکنون است ۲۰۲۱»، که اولین نمایشگاه بزرگ هنر معاصر در اهرام جیزه در مصر بود،شرکت کرد.
قبل از رسیدن به نمایشگاه، توسط مقامات مصری که معتقد بودند او یک جاسوس است، بازداشت شد و چشمان او را بستند.
بنا بر گزارش ها، این تجربه الهام بخش آیدا بود تا شعری با عنوان “چشم های کاملا بسته” بسراید که نوامبر گذشته در موزه اشمولین آکسفورد خوانده شد.
کد خبر ۲۲۶۰۱۰۷۱۶.۵۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: