خالق آثار هنری شگفت انگیز این نمایشگاه هوش مصنوعی است

خالق آثار هنری شگفت انگیز این نمایشگاه هوش مصنوعی است
فهرست مطالب
آثاری که با استفاده از هوش مصنوعی خلق شده‌اند، در یک نمایشگاه در سان‌فرانسیسکو در معرض دید عموم گذاشته شده‌اند.
بیم آن می‌رود که هوش مصنوعی روزی بشریت را تسخیر کند، اما در حال حاضر مردم از آن برای خلق آثار هنری خیره‌کننده‌ای استفاده می‌کنند که اکنون در نخستین نمایشگاه با الهام از مدل یادگیری ماشینی “دال-ای” (Dalle-E) به نمایش درآمده‌اند.
دال-ای، یک سیستم مجهز به هوش مصنوعی است که تصاویر دیجیتال را از طریق ورودی‌های متنی تولید می‌کند.
این آثار هنری که به صورت فیزیکی در سان‌فرانسیسکو به نمایش درآمده‌اند، توسط هنرمند با وارد کردن عبارات خاص یا انتخاب توصیه‌هایی از هوش مصنوعی اایجاد شده‌اند. همه آثار برای فروش هستند.
یکی از مجسمه‌ها با خواندن امواج مغزی و سیگنال‌های بدن سازندگان برای انتخاب تصویر اولیه تولیدشده توسط هوش مصنوعی ساخته شد.
این نمایشگاه با بحث و جدل روبه‌رو شده است، زیرا هنرمندان سنتی تصاویر دیجیتال را به عنوان هنر واقعی نمی‌پذیرند و خاطرنشان کرده‌اند که این نمایشگاه، ویژگی خلاقیت انسان را ندارد.
مهندسان نیز خاطرنشان کردند که کار‌های بیشتری باید برای ایجاد آثار تولیدشده توسط هوش مصنوعی صورت بگیرد؛ مانند اصلاح گزینه‌ها و ویژگی‌های خاص برای ایجاد یک تصویر کامل.
این نمایشگاه موسوم به “تخیل مصنوعی” (Artificial Imagination) تا ۲۹ دسامبر در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد و شامل هشت اثر گوناگون است که توسط هنرمندان حوزه رسانه، رباتیک و فناوری خلق شده‌اند.
برنامه تبدیل متن به تصویر “دال-ای۲” (DALL-E ۲) توسط آزمایشگاه هوش مصنوعی شرکت “اوپن‌ای‌آی” (OpenAI) در ماه مه منتشر شد و قادر است چندین تصویر واقعی و آثار هنری را از یک پیام متنی ایجاد کند. همچنین، این برنامه می‌تواند اشیا را به تصاویر موجود اضافه کند یا حتی دیدگاه‌های متفاوتی را در مورد تصویر موجود ارائه دهد.
نمایشگاه تخیل مصنوعی شامل طیف گسترده‌ای از آثار مانند عکس‌ها، ویدئو‌ها و مجسمه‌هایی است که همگی با استفاده از هوش مصنوعی خلق شده‌اند.
“الی پریتس” (Ellie Pritts)، هنرمندی که دو اثر را به نمایش گذاشته است، گفت: من فکر می‌کنم واقعا مهم است که در حال حاضر نشان دهیم که این یک رسانه جدید است. هنرمندان جدی هستند. این یک کار قانونی است.
پریتس، یک قطعه ویدیویی به نام “Liminal Reprise” دارد که موضوعات آگاهی و روشنگری را بررسی می‌کند. او کار خود را با استفاده از اعلان‌های متنی متناسب با مضامین آغاز کرد. سپس، تصاویر خاصی را به دستگاهی برای ایجاد ویدئو با هوش مصنوعی انتقال داد و ویدئو را مطابق مشخصات خود متحرک کرد. قیمت این اثر ۵۰۰۰ دلار است.
دن جنتیل” (Dan Gentile)، ویرایشگر وب‌سایت “SF Gate” به نظر نمی‌رسد که با تصاویر دیجیتالی که به عنوان آثار هنری شناخته می‌شوند، موافق نباشد.
کد خبر ۲۲۶۰۱۰۹۰۱.۱۵۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: