رونمایی شرکت اپل از عینک های AR مجهز به واقعیت افزوده

رونمایی شرکت اپل از عینک های AR مجهز به واقعیت افزوده
فهرست مطالب

صحبت‌های زیادی در مورد هدست واقعیت ترکیبی اپل وجود دارد که انتظار می‌رود هر دو فناوری AR و VR را در یک دستگاه واحد ترکیب کند. با این حال، در همان زمان، این شرکت همچنین روی یک جفت عینک جدید AR کار کرده است. به گفته جف پو، تحلیلگر تحقیقات فناوری Haitong International، عینک AR اپل در اواخر سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد.
این تحلیلگر ادعا می‌کند که Luxshare Precision، یک شرکت چینی تولید قطعات الکترونیکی، همچنان یکی از تامین‌کنندگان اصلی اپل برای دستگاه‌های بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ و از آیفون ۱۴ خواهد بود. این تحلیلگر همچنین معتقد است که اپل قصد دارد عینک‌های واقعیت افزوده جدید را معرفی کند.
در این مرحله، جزئیات مربوط به عینک AR اپل ناشناخته است. آنچه تاکنون می دانیم این است که برخلاف هدست AR/VR اپل، عینک واقعیت افزوده جدید به شدت به آیفون وابسته است، عمدتاً به دلیل محدودیت های طراحی آن. تحلیلگر Ming-Chi Kuo در سال ۲۰۱۹ گفت که شایعه شده “عینک اپل” بیشتر شبیه یک نمایشگر ثانویه برای آیفون، مشابه نسل اول اپل واچ است و عملکردهای مستقل بسیار کمی خواهد داشت.
از سوی دیگر، هدست واقعیت ترکیبی اپل، طراحی قوی‌تری برای تطبیق با سخت‌افزار قدرتمند خود خواهد داشت، که می‌تواند محتوای واقعیت مجازی را پردازش کند و آن‌ها را به تنهایی و مستقل از سایر دستگاه‌های اپل با وضوح بالا منتشر کند.
جالب اینجاست که در حالی که بیشتر شایعات هنوز بر روی نسل اول هدست AR/VR اپل متمرکز است، Pu در گزارش خود اشاره کرد که این شرکت در حال برنامه ریزی نسل دوم هدست خود است تا در اواخر سال ۲۰۲۴ در کنار عینک های جدید AR معرفی شود. و جای تعجب نیست که این تحلیلگر همچنان معتقد است که هدست جدید اپل در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.
اپل مدتی است که روی AR/VR شرط بندی کرده است. متأسفانه، اپل احتمالاً به این زودی هدست VR/AR خود را به نمایش نخواهد گذاشت، عمدتاً به این دلیل که اپل هنوز نتوانسته است برخی از مشکلات را برطرف کند و برای نمایش آماده نیست. کاری که اپل انجام خواهد داد، رونمایی از مجموعه ای از ابزارهای توسعه دهنده و احتمالا realityOS، سیستم عامل هدست VR/AR است.

کد خبر ۲۲۸۰۱۰۴۰۸.۴۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: