آموزش خندیدن به ربات ها

آموزش خندیدن به ربات ها
فهرست مطالب
دانشمندان تلاش می‌کنند به ربات‌ها خندیدن  را آموزش دهند و امیدوارند این سیستم بتواند مکالمات طبیعی بین انسان‌ها و سیستم‌های هوش مصنوعی را بهبود بخشد.
خنده اشکال مختلفی دارد، از خنده مودبانه تا خنده های بلند مسری. دانشمندان اکنون در حال توسعه یک سیستم هوش مصنوعی هستند که هدف آن بازسازی این ظرایف طنز با خندیدن به روش صحیح در زمان مناسب است.
تیم سازنده ربات خندان که اریکا (Erica )نام دارد، می گویند که این سیستم می تواند مکالمات طبیعی بین افراد و سیستم های هوش مصنوعی را بهبود بخشد.
دکتر کوجی اینو، از دانشگاه کیوتو، می گوید: «ما فکر می کنیم که یکی از کارکردهای مهم هوش مصنوعی ایجاد همدلی بین انسانها و رباتهاست. بنابراین ما نتیجه گرفتیم که یکی از راه‌هایی که یک ربات می‌تواند بوسیله آن با کاربران همدردی کند، خندیدن است.»
اینو و همکارانش تصمیم گرفته اند تا به سیستم هوش مصنوعی خود هنر خنده محاوره ای را آموزش دهند. آنها داده های آموزشی را از بیش از ۸۰ گفتگوی دوستیابی سریع بین دانشجویان پسر دانشگاه و ربات جمع آوری کردند که در ابتدا توسط چهار بازیگر زن آماتور از راه دور اداره می شد.
داده‌های دیالوگ برای خنده‌های انفرادی، خنده‌های اجتماعی و خنده‌های شادی حاشیه‌نویسی شدند. سپس از این داده ها برای آموزش یک سیستم یادگیری ماشینی استفاده شد تا تصمیم بگیرد که آیا بخندد یا نه، و نوع مناسب را انتخاب کند.
این تیم گفت خنده می تواند به ساخت روبات هایی با شخصیت متمایز خود کمک کند.
“اینو” می‌گوید: ما فکر می‌کنیم که ربات‌ها می‌توانند شخصیت متمایز خود را از طریق مکالمه و رفتارهایی همچون خندیدن، برقراری ارتباط چشمی، حرکات و سبک صحبت کردن نمایش دهند. اگرچه او افزود که دست‌کم ۲۰ سال طول می‌کشد تا بتوان یک گفتگوی معمولی همچون یک دوست با ربات‌ها داشت.
کد خبر ۲۲۸۰۱۰۶۲۷.۰۶۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: