رونمایی از دوربین فول فریم سونی A7R V با پشتیبانی از هوش مصنوعی

رونمایی از دوربین فول فریم سونی A7R V با پشتیبانی از هوش مصنوعی
فهرست مطالب
سونی به تازگی از دوربین حرفه‌ای فول فریم A7R V با قیمت ۳,۸۹۹ دلار رونمایی کرد و این محصول قرار است در دسامبر امسال عرضه شود. سونی در تلاش برای بازپس‌گیری جایگاه خود و رقابت با دوربین‌های Nikon Z9 و Canon EOS R3 دست به رونمایی از این مدل زده و این در حالی است که سونی سال‌ها با پشتیبانی از ویژگی‌های فوکوس خودکار و ردیابی چشم در خط مقدم بوده و در یکی دو سال گذشته از رقبا عقب افتاده است.
سونی A7R V از سنسور ۶۱ مگاپیکسلی مدل قبلی یعنی A7R IV برخوردار است اما سنسور فول فریم و پردازنده Bionz X حالا با همکاری یک واحد پردازش هوش مصنوعی کار خواهند که قرار است قابلیت اتوفوکوس و شناسایی سوژه‌ها مانند ماشین، قطار، هواپیما، حیوانات و حشرات را بهبود ببخشید.
با این حال سونی اولین برندی نیست که در دوربین‌های خود از قابلیت تشخیص سوژه پشتیبانی می‌کند اما این شرکت اخیرا با معرفی A7R V ادعا کرده که محصول جدید از قابلیتی که تخمین ژست انسانی نامیده استفاده می‌کند و در آن حالت ۲۰ نقطه از بدن دیده می‌شود و ردیابی وضعیت چشم نیز انجام می‌گیرد.
Sony همچنین اذعان کرده که دوربین جدید می‌تواند با وجود مبهم بودن سوژه، فوکوس دقیق روی چشم او انجام دهد و حتی به کمک هوش مصنوعی ردیابی سوژه با وجود پیچیدگی‌های محیطی نیز آسان‌تر شده است. A7R V همچنین از سیستم تثبیت کننده بهبودیافته تصویر با حداکثر هشت نقطه کاهش دهنده لرزش بهره می‌برد و پشتیبانی از ضبط ۸K 24P/25P با کراپ ۱.۲x نیز در آن تعبیه شده است.
صفحه نمایش چهار محوره این دوربین نیز بازطراحی شده و می‌تواند به سرعت در حالات مختلفی برای ضبط قرار گیرد.
این دوربین همچنین می‌تواند با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند و در عین حال ردیابی فوکوس را با پشتیبانی از ظرفیت بافر ۵۸۳ فریم حفظ می‌کند.
کد خبر ۲۲۸۰۱۰۸۰۷.۵۶۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: