تشخیص فوری بیماری‌های قلبی با استفاده از گوشی پزشکی هوشمند امکان‌پذیر شد

فهرست مطالب

در حال حاضر پزشکان انگلیسی سرگرم تست یک گوشی پزشکی جدید هستند که به منظور تشخیص فوری بیماری‌ها از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این دستگاه قابل حمل که توسط شرکت آمریکایی Eko Health ساخته شده است؛ نشان‌دهنده رویکردی نوآورانه برای تحقیقات در حوزه پزشکی است.
این گوشی به لحاظ طراحی خارجی با گوشی‌های پزشکی معمولی تفاوت‌های اندکی دارد؛ اما حسگر الکترونیکی تعبیه شده درون آن قادر به آنالیز ریتم قلب کاربر خواهد بود. داده‌های دریافتی به‌طور آنی از طریق اینترنت منتقل شده و برای تجزیه و تحلیل‌های بعدی با کمک هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
این ابزار منحصربه‌فرد می‌تواند نارسایی قلبی، فیبریلاسیون دهلیزی (ریتم غیرطبیعی ضربان قلب) و بیماری دریچه‌ای قلب را ظرف مدت تنها ۱۵ ثانیه تشخیص دهد. در نتیجه این محصول یک جایگزین موثر برای تست سنتی الکتروکاردیوگرام (ECG) به‌شمار می‌رود.
توجه به این نکته ضروری است که هرگونه تشخیص از سوی این گوشی پزشکی هوشمند بایستی ظرف مدت حداکثر ۲ هفته از طریق آزمایش خون مورد تائید قرار گیرد. اما نتایج آزمایش‌ها نشان داد که نتیجه‌گیری هوش مصنوعی با دقت بالای ۹۳ درصدی با داده‌های آزمایش خون مطابقت دارد.
متخصصان پزشکی تاکید می‌کنند که استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند تشخیص احتمالا موجب نجات جان تعداد زیادی از انسان‌ها خواهد شد. در انگلستان هر ساله تقریبا ۳۰ هزار بیمار به‌دلیل انتظار طولانی برای دریافت نتایج آزمایش‌ها و الکتروکاردیوگرام جان خود را از دست داده و از فرصت درمان محروم می‌شوند.
بنابراین پیاده‌سازی فناوری مورد اشاره می‌تواند زمان تشخیص بیماری‌ها را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده و شانس شروع به موقع درمان را افزایش دهد. این پدیده نهایتا به نجات جان صدها هزار نفر کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: