ساخت ربات آشپز با توانایی چشیدن طعم غذا

ساخت ربات آشپز با توانایی چشیدن طعم غذا
فهرست مطالب

یک ربات طراحی و ساخته شده است که مانند یک انسان غذا می‌پزد و می‌تواند طعم آن را بچشد.
این ربات سرآشپز که توسط محققان دانشگاه کمبریج طراحی شده است، آموزش دیده است تا در مراحل مختلف ، شوری یک غذا و تعداد بی شماری از مواد را بچشد – فرآیندی که شبیه انسان است.
این یک مرحله بالاتر از آزمایش الکترونیکی فعلی است که فقط تصویری از شوری یک غذا ارائه می دهد. محققان می گویند تکرار فرآیند انسانی باید به محصول نهایی خوشمزه تری منجر شود.
گرزگورز سوچاکی، یکی از محققان بخش مهندسی کمبریج، می‌گوید: «اگر قرار است از روبات‌ها برای جنبه‌های خاصی از آماده‌سازی غذا استفاده شود، مهم است که آن‌ها بتوانند چیزی را که می‌پزند بچشند.»
به گفته محققان، مفهوم مزه کردن در حین حرکت – بررسی اینکه آیا تعادل طعم ها در فرآیند پخت غذا درست است یا خیر – رویکردی حیاتی است، زیرا درک انسان از طعم به بزاق تولید شده در حین جویدن و آنزیم های گوارشی برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا غذالذت بخش است یا نه بستگی دارد.
برای ترسیم ذائقه انسان، محققان به سرآشپز روبات آموزش دادند تا املت درست کند. سپس ۹ نوع تخم مرغ و گوجه فرنگی را در سه مرحله از فرآیند جویدن چشید. حسگر شوری متصل به بازوی ربات، هنگام آماده کردن ظروف ربات، خوانش هایی را ارائه می دهد. تیم برای تقلید از پیشرفت جویدن، مخلوط تخم مرغ را مخلوط کردند و از ربات خواستند دوباره ظرف را آزمایش کند.
سوچاکی می‌گوید که می‌تواند خیلی بیشتر از اینکه بگوید یک غذا خیلی شور است یا به اندازه کافی نمک نیست، انجام دهد – برای مثال، می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا به مخلوط کردن بیشتر یا سایر مواد نیاز است یا خیر.
سوچاکی افزود:” بازوهای رباتیک شبیه به بازوهای یک کارخانه خودروسازی به نظر می‌رسند، اما کوچک‌تر و مقرون به صرفه‌تر شده‌اند تا در آشپزخانه‌های مختلف مانند رستوران‌های زنجیره‌ای مورد استفاده قرار گیرند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: