استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی رانندگان حواس پرت

استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی رانندگان حواس پرت
فهرست مطالب
هوش مصنوعی به زودی می تواند به دستگیری رانندگان حواس پرت در ادمونتون کمک کند.
دوربین های پروژه آزمایشی به مدت سه هفته در مکان های مختلف در ادمونتون، آلبرتا نصب شده اند. سپس برای چند هفته در مونترال، کبک نصب خواهند شد.
به گفته پروفسور کریم البسونی ، هدف از این تحقیق تعیین میزان توانایی هوش مصنوعی در شناسایی رانندگانی است که از تلفن همراه خود پشت فرمان استفاده می کنند.
به گفته کریم الباسونی، هوش مصنوعی قادر خواهد بود گوشی را از کیف پول جدا تشخیص دهد. این سیستم همچنین قادر خواهد بود تشخیص دهد که آیا گوشی در دست راننده است یا خیر.آنها برای درک و تمایز بین اشیاء مختلف آموزش دیده اند.
این برنامه دو مرحله ایست، الگوریتم‌های خودکار، سپس مداخله دستی برای اطمینان از اینکه الگوریتم‌ها واقعاً تخلفات ترافیکی را شناسایی کرده‌اند.
این تکنولوژی جدید نیست. در حال حاضر در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا در حال خدمت است. به گفته شرکت AcuSense، این فناوری تشخیص حواس پرتی را در بیش از ۳۰۰۰۰ راننده در سه ماه اول کار ممکن کرد.
این سیستم تا سال ۲۰۲۳ قادر خواهد بود بیش از ۱۳۵ میلیون وسیله نقلیه در سال را بازرسی کند. بر اساس مطالعه ای که توسط دولت نیو ساوت ولز انجام شده است، این دوربین ها می توانند از حدود ۱۰۰ تصادف مرگبار و جدی در مدت پنج سال جلوگیری کنند.
به گفته کریم البصونی، میانگین کشوری استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ۷ درصد است. در آلبرتا این میانگین ۵.۳٪ خواهد بود.
رانندگان آلبرتا به دلیل حواس پرتی رانندگی و ۳ امتیاز انحراف می توانند ۲۸۷ دلار جریمه شوند. با این حال، در این پروژه آزمایشی، بلیت صادر نخواهد شد.
این پروژه آزمایشی توسط دانشگاه آلبرتا و خدمات پلیس شهر ادمونتون تامین می شود. گزارش نهایی در اکتبر ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد.
کد خبر ۲۰۳۰۱۰۶۲۳.۵۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: