آخرین اخبار

مشاهده آرشیو
اشتراک گذاری خبر:
1403/2/8

ساخت یک ربات با الهام از پنگوئن

محققان آلمانی، موفق به ساخت یک ربات خودکار با قابلیت حرکت در زیر آب شده‌اند که می‌تواند با سرعت ۱۰ گره در ساعت حرکت کند و با استفاده از هوش‌مصنوعی، از زیر آب نقشه‌برداری کند.
طول این ربات پنگوئنی، ۱۱۲۰ میلی‌متر و وزن آن کمتر از ۲۵ کیلوگرم است و از خطوط دوکی‌شکل مشابه یک پنگوئن در آن استفاده شده است که کارایی هیدرودینامیکی را بیشینه و آن را سریع و چابک می‌کند تا بتواند تا پنج متر بر ثانیه سرعت گیرد. ربات مذکور، همچنین دارای یک آنتن چندمنظوره جمع‌شونده و خودکار است که استقامت و محدوده ارتباطی را هنگام قرار گرفتن در سطح افزایش می‌دهد.
این ربات، به یک پودمان (ماژول) ارتباط سطحی با قابلیت‌های بی‌سیم و رادیویی ۸۶۸ مگاهرتز مجهز است که تعامل یکپارچه با کارورهای بالای آب را تضمین می‌کند. چراغ قوه‌های پرقدرت نیز بر روی بدنه این ربات تعبیه شده است که مکان‌یابی و بازیابی آسان را در شرایط مختلف زیر آب، تسهیل می‌کند. این ربات‌، مجهز به حسگر‌هایی است که امکان جمع‌آوری داده‌هایی مانند رسانایی، اکسیژن، دما، فشار و فلورسانس آب را در اعماق زیاد فراهم می‌کند.
به گفته ی برنا تصویربرداری صوتی از بستر دریا با استفاده از سونار اسکن جانبی نیز، امکان‌پذیر است. علاوه‌براین، دو دوربین فول‌اچ‌دی با چراغ‌های ال‌ای‌دی قابل‌تنظیم، یکی به سمت پایین و دیگری به سمت جلو با زاویه ۴۵ درجه، به کاربر این امکان را می‌دهد که اطراف ربات را به صورت بصری شناسایی کند.
کد خبر 212030208.476
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیپژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعاتساخت ربات
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر