رونمایی از دستیار هوشمند سفر با نام ایوا

رونمایی از دستیار هوشمند سفر با نام ایوا
فهرست مطالب
دنیای‌اقتصاد: در ادامه تلاش‌‌‌های فعالان اکوسیستم گردشگری برای تسهیل هرچه بیشتر استفاده آنلاین از خدمات سفر، به تازگی از یک ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای کمک به برنامه‌‌‌ریزی بهتر سفرها رونمایی شد. این ابزار جدید که ایوا نام دارد و محصولی تازه از سفرمارکت است، با استفاده از پتانسیل‌‌‌های هوش مصنوعی و دارا بودن رویکردی بازارگاهی، امکان خرید ساده‌‌‌تر و مشاوره برنامه سفر را برای افراد فراهم می‌کند.
طبق آنچه مدیران سفر مارکت در مراسم رونمایی از این ابزار در هفته گذشته اعلام کردند، ایوا قابلیت تعامل صوتی و نوشتاری با مخاطب را داراست و از چند زبان بین‌المللی پشتیبانی می‌کند. جمع‌‌‌آوری تمام اطلاعات بازار در این پلتفرم، بستری را فراهم کرده است تا از پتانسیل‌‌‌های هوش مصنوعی برای ارائه مشاوره به افراد و کمک به برنامه‌‌‌ریزی بهتر و خرید خدمات سفر استفاده شود. مهدی نجفی، مدیرعامل سفرمارکت، در مراسم رونمایی از این ابزار اظهار کرد: «از آنجا که سرویس‌‌‌دهی در ایوا بر مبنای مدل بازارگاهی    (marketplace‌) انجام می‌شود، منافع مخاطب به دقت مورد توجه قرار می‌گیرد و فرآیند خرید انواع خدمات سفر اعم از بلیت پرواز، رزرو تور و اقامتگاه تسهیل می‌شود.» وی با بیان اینکه خدمات پرواز در ایوا اکنون آماده بهره‌‌‌برداری آزمایشی است گفت: «بخش تور در بهمن ماه و بخش رزرو هتل و اقامتگاه نیز به زودی و احتمالا در اسفند ماه به بهره‌‌‌برداری می‌‌‌رسد.» مدیرعامل سفرمارکت در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: «اگر چه در کنار فراهم بودن امکان ارائه مشاوره و برنامه‌‌‌ریزی سفر، امکان خرید نیز در پلتفرم ایوا گنجانده شده، اما این قابلیت در مراحل بعدی و پس از انجام تست‌‌‌های مختلف و جلب اعتماد کافی مخاطبان عملیاتی خواهد شد؛ زیرا هوش مصنوعی یادگیرنده است و تعامل و استفاده مداوم از آن، به توسعه و بهبود این قابلیت کمک خواهد کرد.» این فعال حوزه گردشگری هدف از ایجاد این ابزار را تعیین استانداردهای جدید و ارائه محصولی کاربردی، قابل‌‌‌اطمینان و مبتنی بر نیاز مخاطب با استفاده از هوش مصنوعی دانسته و تاکید کرد: «اگر‌چه هزینه‌‌‌های این جست‌وجو برای ما در سفرمارکت قابل‌‌‌توجه است، اما برای توسعه پلتفرم به آن نیاز داریم.» مدیرعامل این پلتفرم اضافه کرد: «اکنون رویکرد بازاریابی ما به جای انجام تبلیغات عام، بر رسانه‌‌‌ها و مخاطبان دوستدار فناوری متمرکز شده تا راحت‌‌‌تر بتوانیم به بازار هدف خود دست پیدا کنیم.» بر اساس داده‌‌‌های آماری ارائه‌شده در این نشست خبری، اندازه بازار گردشگری کشور بیش از ۳۰۰ همت (هزار میلیارد تومان) برآورد می‌شود. در این بازار بیش از سه‌هزار آژانس مسافرتی و بیش از ۶۰‌‌‌هزار هتل اقامتگاه فعالند و تعداد مسافران بالقوه بیش از ۳۵ میلیون نفر تخمین زده می‌شود.
کد خبر ۱۱۰۰۲۰۹۲۵.۵۷۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: