استفاده از هوش مصنوعی به عنوان پیشگیری از سکته

استفاده از هوش مصنوعی به عنوان پیشگیری از سکته
فهرست مطالب

حدود ۵۰۰۰۰۰ نفر در آلمان از فیبریلاسیون دهلیزی رنج می برند و اغلب از وضعیت خود بی اطلاع هستند.

دکتر استفان کرانز، متخصص پزشکی هسته ای در Cardiologicum Hamburg، گفت: آریتمی قلبی اغلب تشخیص داده نمی شود و معمولاً در شب اتفاق می افتد. اگر زود تشخیص داده شود، می‌توان به راحتی از خطر جلوگیری کرد.

کرانز خاطرنشان کرد: «درمان رقیق‌کننده خون می‌تواند از لخته شدن خون جلوگیری کند.»

در نهایت، موضوع شناسایی بیماران در معرض خطر است و تاکنون زمان‌بر بوده است و ECGهای طولانی مدت پرهزینه هستند.

کرانز یکی از سه بنیانگذار استارت آپ dpv-analytics مستقر در هامبورگ است که یک جایگزین ساده و راحت به نام ritmo ارائه کرده است. این نوار قلب مینیاتوری به اندازه یک پاسپورت است. عکس وارد پست می شود و سپس با چسب ضد آب به سینه بیمار وصل می شود و هفتاد و دو ساعت بعد با استفاده از هوش مصنوعی بررسی می شود.

کرانز گفت: “ما برای مدت طولانی دستگاه‌های ECG را راه‌حل ایده‌آل نمی‌دانیم. او خاطرنشان کرد که دستگاه های متصل به کابل برای استفاده راحت و قابل اعتماد نیستند. به خصوص در شب، پیام های خطا به راحتی رخ می دهد، زیرا بیمار در خواب برمی گردد و کابل ها در هم پیچیده می شوند. “

هوش مصنوعی برای ارزیابی ECG طولانی مدت ایده آل است. الگوریتم‌های خودآموز تک تک ضربان‌های قلب را اسکن می‌کنند و انحرافات و ناهنجاری‌ها را به‌طور دقیق و سریع تشخیص می‌دهند. با این حال، کیفیت هوش مصنوعی به داده هایی بستگی دارد که با آن تغذیه می شود.

کرانز افزود: “Cardiologicum یکی از بزرگترین مراکز سرپایی قلب در آلمان است. بنابراین ما داده های با کیفیت بالای هوش مصنوعی خود را تغذیه می کنیم. ارزیابی به نقطه شناسایی یک اختلال می رسد. ما تشخیص را تایید می کنیم تا در صورت نیاز بتوانیم درمان مناسب را بلافاصله شروع کنیم.”

“ما در حال توسعه دستگاهی برای پیشگیری از حمله قلبی هستیم که مانند ritmo بر هوش مصنوعی نیز متکی است.با این حال، احتمالاً یک سال و نیم طول می کشد تا به عنوان یک دستگاه پزشکی تایید شود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: