آی‌بی‌ام مدل‌های جدید هوش مصنوعی برای کسب‌وکارها منتشر کرد

آی‌بی‌ام مدل‌های جدید هوش مصنوعی برای کسب‌وکارها منتشر کرد
فهرست مطالب

شرکت آی‌بی‌ام جدیدترین نسخه مدل‌های هوش مصنوعی خود را که به‌طور خاص برای کسب‌وکارها طراحی شده، در روز دوشنبه منتشر کرد. این اقدام به منظور بهره‌برداری از افزایش استفاده شرکت‌ها از فناوری هوش مصنوعی مولد صورت می‌گیرد.

مدل‌های “Granite 3.0” به‌صورت متن‌باز در دسترس خواهند بود، مشابه دیگر نسخه‌های خانواده مدل‌های Granite آی‌بی‌ام. این رویکرد در مقایسه با رقبایی همچون مایکروسافت که برای دسترسی به مدل‌های خود هزینه دریافت می‌کنند، متفاوت است.

آی‌بی‌ام همچنین ابزاری پرداختی به نام Watsonx ارائه می‌دهد که به اجرای مدل‌ها در مراکز داده پس از شخصی‌سازی آن‌ها کمک می‌کند.

برخی از نسخه‌های جدید مدل‌های Granite از روز دوشنبه برای استفاده تجاری بر روی پلتفرم Watsonx در دسترس هستند. تعدادی از این مدل‌ها همچنین بر روی نرم‌افزارهای ابزار نوری شرکت انویدیا قابل استفاده خواهند بود که به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا مدل‌های هوش مصنوعی را ادغام کنند.

مدل‌های جدید Granite با استفاده از واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) H100 شرکت انویدیا، که پیشرو در زمینه تولید چیپ‌های هوش مصنوعی است، آموزش داده شده‌اند. داریو گیل، مدیر تحقیقاتی آی‌بی‌ام، این مطلب را اعلام کرد.

کد خبر ۲۰۶۰۳۰۷۳۰.۰۷۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *