سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری گوگل برای توسعه زبان طبیعی

سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری گوگل برای توسعه زبان طبیعی
فهرست مطالب
گوگل در حال مذاکره برای سرمایه گذاری حداقل ۲۰۰ میلیون دلاری در استارتاپ هوش مصنوعی  Cohere است. این یک بار دیگر نشان می دهد که رقابت تسلیحاتی شرکت های بزرگ فناوری در هوش مصنوعی در حال افزایش است. Cohere که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، نرم افزار پردازش زبان طبیعی را تولید می کند. توسعه دهندگان از این نرم افزار برای ساخت برنامه های هوش مصنوعی برای مشاغل استفاده می کنند. همچنین می‌تواند ابزارهای چت بات و قابلیت‌های دیگری بسازد که گفتار و متن انسان را درک کند. در ماه نوامبر، کوهر از همکاری چند ساله با گوگل خبر داد. بخش ابری گوگل قدرت محاسباتی مورد نیاز Cohere را برای آموزش مدل های نرم افزاری فراهم می کند.
Cohere همچنین با سازنده تراشه Nvidia در مورد سرمایه گذاری استراتژیک بالقوه به عنوان بخشی از مذاکرات تامین مالی گفتگو کرده است. مذاکرات بین این شرکت ها همچنان ادامه دارد و ممکن است شکست بخورد.
علاوه بر گوگل، غول های فناوری دیگر نیز به دنبال شرط بندی بیشتر روی هوش مصنوعی هستند. شرکت مایکروسافت در حال گفتگوهای پیشرفته برای دور جدید بودجه از سوی گروه تحقیقاتی هوش مصنوعی OpenAI است. این یکی دیگر از مسابقات استارت آپی برای توسعه مدل های نرم افزاری است که امیدوار است به هوش مصنوعی عمومی دست یابد. OpenAI در حال حاضر سرویس ابری مایکروسافت، Azure را به عنوان یک شریک انحصاری به حساب می آورد. در سال ۲۰۱۹، مایکروسافت یک میلیارد دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرد. در سال ۲۰۱۴، شرکت مادر گوگل، آلفابت، شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی DeepMind را خریداری کرد.
دور جدید سرمایه گذاری Cohere آخرین سرمایه گذاری در یک استارت آپ هوش مصنوعی خواهد بود. در ماه فوریه، Cohere  حدود ۱۵۰ میلیون دلار در دور جدید سرمایه گذاری به رهبری شرکت سرمایه گذاری Tiger Global Funds جمع آوری کرد. این مبلغ کل بودجه آن را در آن زمان به بیش از ۱۷۰ میلیون دلار می رساند. روز دوشنبه، شرکت هوش مصنوعی Stability AI گفت ۱۰۱ میلیون دلار بودجه جدید از سرمایه گذاران جمع آوری کرده است. سرمایه گذاران آن عبارتند از Coto Capital و Lightspeed Ventures.
کد خبر ۲۲۳۰۱۰۸۰۱.۵۴۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: