یک روانشناس رشد معتقد است باید محیط هایی شبیه مهدکودک برای ربات های هوش مصنوعی ایجاد شود تا آنها بتوانند خود فعالیت های مختلف را بیاموزند و کنجکاوی آنها برانگیخته شود.
از نظر او انسان ها باید اجازه دهند ربات های دارای هوش مصنوعی مانند کودکان و نوپایان همه چیز را بیاموزند و در یک مهدکودک بر آنها نظارت کرد.
آلیسیون گوپنیک استاد روانشناسی دانشگاه برکلی در کالیفرنیا دراین باره می گوید: ما نیازمند رباتی کوچک و بینیاز و نه چندان قدرتمند هستیم که نتواند همه چیز را تخریب کند و در حقیقت یک فرد باید از آن مراقبت کند. سپس میتوان این ربات را به سیستمی تبدیل کرد که به طور واقعی وارد جهان می شود و می تواند فعالیت های مختلفی انجام دارد.
در حال حاضر محققان روش های مختلفی برای آموزش به ربات های مجهز به هوش مصنوعی دارند. در برخی موارد آنها فعالیت های مختلف را پله پله می آموزند. در شیوه های دیگر آنها محیطی به وجود می آورند که ربات در آن بتواند فعالیت های مختلف را آزمایش کند و هنگامیکه به هدف دست می یابد، پاداش می گیرد.
اما به گفته گوپنیک این روش ها احتمالا سبب می شود ربات فعالیتی خاص را به یکشیوه انجام دهد و هیچ گونه قابلیتی برای انطباق با چالش های جدید در ربات شکل نمی گیرد. او معتقد است روش بهتر خلق محیط هایی است که ربات در آنها می تواند به طور ایمن کار و بازی کند و کنجکاوی آن برانگیخته شود. مشابه این رویداد در مهد کودک نیز اتفاق می افتد. کودکان در مهدکودک می آموزند چگونه در دنیای واقعی مسیریابی کنند.
از نظر او انسان ها باید اجازه دهند ربات های دارای هوش مصنوعی مانند کودکان و نوپایان همه چیز را بیاموزند و در یک مهدکودک بر آنها نظارت کرد.
آلیسیون گوپنیک استاد روانشناسی دانشگاه برکلی در کالیفرنیا دراین باره می گوید: ما نیازمند رباتی کوچک و بینیاز و نه چندان قدرتمند هستیم که نتواند همه چیز را تخریب کند و در حقیقت یک فرد باید از آن مراقبت کند. سپس میتوان این ربات را به سیستمی تبدیل کرد که به طور واقعی وارد جهان می شود و می تواند فعالیت های مختلفی انجام دارد.
در حال حاضر محققان روش های مختلفی برای آموزش به ربات های مجهز به هوش مصنوعی دارند. در برخی موارد آنها فعالیت های مختلف را پله پله می آموزند. در شیوه های دیگر آنها محیطی به وجود می آورند که ربات در آن بتواند فعالیت های مختلف را آزمایش کند و هنگامیکه به هدف دست می یابد، پاداش می گیرد.
اما به گفته گوپنیک این روش ها احتمالا سبب می شود ربات فعالیتی خاص را به یکشیوه انجام دهد و هیچ گونه قابلیتی برای انطباق با چالش های جدید در ربات شکل نمی گیرد. او معتقد است روش بهتر خلق محیط هایی است که ربات در آنها می تواند به طور ایمن کار و بازی کند و کنجکاوی آن برانگیخته شود. مشابه این رویداد در مهد کودک نیز اتفاق می افتد. کودکان در مهدکودک می آموزند چگونه در دنیای واقعی مسیریابی کنند.
کد خبر ۲۲۸۰۱۰۸۳۰.۵۸۰