اوکراین شروع به استفاده از فناوری هوشمند تشخیص چهره در جنگ کرد

اوکراین شروع به استفاده از فناوری هوشمند تشخیص چهره در جنگ کرد
فهرست مطالب

وزارت دفاع اوکراین روز شنبه استفاده از فناوری تشخیص چهره Clearview AI را پس از پیشنهاد استارتاپ آمریکایی برای کشف مهاجمان روسی، مبارزه با اطلاعات نادرست و شناسایی کشته شدگان آغاز کرد.

لی وولوسکی، مشاور Clearviewاضافه کرد که اوکراین به موتور جستجوی قدرتمند Clearview AI برای چهره ها دسترسی دارد و به مقامات اجازه می دهد افراد مورد علاقه را در پست های بازرسی بررسی کنند. بر اساس نسخه ای که رویترز مشاهده کرد، این طرح ها پس از حمله روسیه به اوکراین آغاز شد و هان تون-که، مدیر اجرایی Clearview نامه ای به کیف ارسال کرد و کمک کرد.

شرکت  Clearview گفت که این فناوری را به که اقدامات خود در اوکراین را “عملیات ویژه” می‌خواند ارایه نکرده است.

پیش از این، سخنگوی وزارت تحول دیجیتال اوکراین گفته بود که در حال بررسی پیشنهادات شرکت‌های هوش مصنوعی مستقر در ایالات متحده مانند Clearview است. بسیاری از کسب‌وکارهای غربی با ارائه سخت‌افزار اینترنتی، ابزارهای امنیت سایبری و سایر پشتیبانی‌ها، به اوکراین کمک کرده‌اند.

بنیانگذار Clearview گفت که استارتاپ او بیش از ۲ میلیارد تصویر از سرویس رسانه های اجتماعی روسی VKontakte در اختیار دارد که از یک پایگاه داده شامل بیش از ۱۰ میلیارد عکس در مجموع است.

تن دت نوشت که این پایگاه داده می تواند به اوکراین کمک کند تا مردگان را راحت تر از تلاش برای مطابقت با اثر انگشت شناسایی کند و حتی در صورت آسیب به صورت کار می کند. تن دت همچنین می‌گوید که فناوری Clearview می‌تواند برای متحد کردن پناهندگان جدا شده از خانواده‌هایشان، شناسایی عوامل روسی و کمک به دولت در افشای پست‌های نادرست رسانه‌های اجتماعی مرتبط با جنگ مورد استفاده قرار گیرد.

کلیرویو از یک پایگاه داده‌های مرتبا فزاینده حاوی بیش از ۱۰ میلیارد عکس استفاده می‌کند که از تصویرهای پست‌شده عمومی در اینترنت به دست آمده‌اند. سپس نتایج به وب‌سایت‌هایی مانند فلیکر، اینستاگرام و گتی ایمجز پیوند می‌یابند تا شرح این عکس‌ها و جزئیات بیشتر درباره سوژه‌هایشان به دست آید. در

واقع Clearview که عمدتاً خدماتش را به مجریان قانون ایالات متحده می فروشد، در حال مبارزه با دعوی قضایی در ایالات متحده است که آن را به نقض حقوق حریم خصوصی با گرفتن تصاویر از وب متهم می کند. این شرکت  ادعا می کند که جمع آوری داده های آن شبیه به نحوه کار جستجوی گوگل است. با این حال، چندین کشور از جمله بریتانیا و استرالیا اقدامات آن را غیرقانونی می دانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: