به کارگیری هوش مصنوعی برای ایمنی گردشگری در سواحل ژاپن

به کارگیری هوش مصنوعی برای ایمنی گردشگری در سواحل ژاپن
فهرست مطالب

سیستم هوش مصنوعی جدید  جریان‌های آب و افرادی که در ساحل آفتاب می گیرند شناسایی می‌کند و از طریق یک ساعت هوشمند به ناجیان غریق هشدار ارسال می‌کند.
اوایل ژوئیه موج سواران ژاپنی و آفتاب دوستان  به سواحل سراسر کشور می روند و یکی از سواحل اقیانوس آرام به هوش مصنوعی روی می آورد تا مطمئن شود که زمان حضور مردم در آب بدون حادثه است.
به گزارش Mainichi Shimbun، مقامات استان کاناگاوا، در جنوب توکیو، یک سیستم هوش مصنوعی را برای شناسایی جریان های شکاف – که باعث ۶۰ درصد مرگ و میر ناشی از غرق شدگی می شود – معرفی کرده اند و هشداری را برای شناگران و ناجیان غریق ارسال می کنند.
ساحل Yuigahama، یک ساحل محبوب در شهر کاماکورا، که در ۱ ژوئیه پس از دو سال تعطیلی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا بازگشایی شد، یک نقطه موج‌سواری شناخته شده است و انتظار می‌رود که تعداد زیادی از مردم را در گرمای تابستان به خود جذب کند.
به گزارش Mainichi، کارشناسان انجمن نجات غریق ژاپن و دانشگاه چوئو در توکیو، داده‌های جاری را طی شش ماه در زمستان ۲۰۲۱ جمع‌آوری کردند تا مطمئن شوند که سیستم کار می‌کند.
به گفته انجمن نجات غریق، یک دوربین وب نصب شده بر روی یک تیر، جریان پارگی آب و هر کسی که در مجاورت آن شنا می کند را شناسایی می کند و سپس بلافاصله از طریق یک ساعت هوشمند به نجات غریق اطلاع می دهد.
این تصاویر همچنین برای توسعه یک سیستم هشدار استفاده شده است که به مقامات دولتی در زمان واقعی اطلاعات مربوط به شناگران را پس از وقوع سونامی ارسال می کند.
میکو کونیشی، رئیس فدراسیون صاحبان کلبه‌های ساحلی ساحلی کاناگاوا، می‌گوید: «برخی کلبه‌های ساحلی هستند که به مدت دو سال نتوانسته‌اند کار کنند، و مشتاق هستند دوباره شروع به کار کنند. »
بارها و رستوران‌های اطراف یویگاهاما چنگال‌ها و قاشق‌های تجزیه‌پذیر زیست‌تخریب‌پذیر را معرفی کرده‌اند – طبق گزارش‌ها، برای اولین بار در ژاپن – و شیب‌هایی برای بهبود دسترسی افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند ساخته شده‌اند.
موتوهید ماسودا، رئیس انجمن کسب و کار ساحل یویگاهاما، به Mainichi گفت: «ما در حال اتخاذ رویکردی مترقی هستیم که بدون موانع، ایمن و سازگار با محیط زیست است. ما امیدواریم مردم از یویگاهامای مدرن لذت ببرند.»

کد خبر ۲۰۱۰۱۰۴۱۵.۰۶۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: