آیا هوش مصنوعی می تواند به خبرنگاران کمک کند؟

آیا هوش مصنوعی می تواند به خبرنگاران کمک کند؟
فهرست مطالب

برای بسیاری از روزنامه نگاران، ایده اشتراک گذاری فضا با هوش مصنوعی تهدید کننده است. بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، کسب و کار اخبار در حال کاهش شدید است، به طوری که اشتغال اتاق خبر ایالات متحده از سال ۲۰۰۸حدود  ۲۶ درصد کاهش یافته است.
مجموعه ای از عوامل به این کاهش کمک کرده است، اما فناوری های جدید نیز به این روند  دامن می زنند. ظهور اینترنت و رسانه های اجتماعی در صدر این لیست قرار دارند.
لیندسی گریس معتقد است که فناوری و به‌ویژه هوش مصنوعی می‌تواند به روزنامه‌نگاران امروزی کمک کند، مخصوصاً در زمانی که آنها با منابع رو به کاهش مواجه هستند.
او گفت: “من فکر می کنم ما باید به صنعت هوش مصنوعی مانند اینترنت نگاه کنیم.” “این راهی برای گسترش دامنه و کارایی روزنامه نگاران در کاری است که انجام می دهند.”
گریس گفت، همانطور که نگاه کردن به وب سایت های مختلف می تواند تحقیق در وب را تسهیل کند، هوش مصنوعی نیز می تواند روند گزارش دهی را بهبود بخشد.
گریس و تیمی از محققان یک برگه راهنمایی ایجاد کرد که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به سازمان‌های خبری با بررسی اطلاعات تولید شده از جلسات مجلس ایالتی کمک کند. این سیستم قطعات خبری جالبی را جمع آوری می کند و داده های پس زمینه رویدادها را برای کمک به خبرنگاران در جمع آوری اخبار ارائه می دهد.
او گفت: “ما می دانیم که نگه داشتن یک روزنامه نگار برای گوش دادن به هر رویداد در سطح ایالتی بسیار گران است.” در عوض، ما این سیستم‌های هوش مصنوعی را به عنوان حسگرهایی داریم که این کار را برای آنها انجام می‌دهند.» تاکنون، این تیم سیستم‌هایی را برای ایالت‌هایی راه‌اندازی کرده است که قوانین Sunshine را دارند و بنابراین دسترسی آزاد به مجالس و جلسات ایالتی را فراهم می‌کنند. اینها کالیفرنیا، فلوریدا، تگزاس و نیویورک هستند. گریس معتقد است که آینده روزنامه نگاری این است که روزنامه نگاران دست در دست هم با دانشمندان کامپیوتر کار کنند تا ایده هایی برای ارتقا و تسهیل کار خود ارائه دهند. برای شروع تحقیقات خود، گریس و تیمش نظرسنجی هایی را برای ۱۰۰۰۰ متخصص در صنعت خبر ارسال کردند و ۱۹۳ پاسخ دریافت کردند. در حالی که ۹۸ درصد گفتند که پوشش سیاست ها و تصمیمات در حال اجرا در مجالس ایالتی مهم است، تنها ۳۷ درصد گفتند که منابع لازم برای انجام این کار را دارند. گریس گفت: “ما می خواهیم این شکاف را پر کنیم.” گریس گفت: این سیستم از بسیاری جهات مفید است. این نه تنها اقدامات اعضای قانونگذار ایالتی را که می تواند خبرساز باشد برجسته می کند، بلکه متن کامل و حتی فیلم های جلسات را ارائه می دهد. گریس گفت: «بنابراین، اگر سیستم هوش مصنوعی به خبرنگاری بگوید که بین دو شرکت‌کننده تنش وجود دارد، خبرنگار می‌تواند به عقب برگردد و مکالمه را مشاهده کند. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند داده‌ها و اعدادی را جمع‌آوری کند که جمع‌آوری آنها ساعت‌ها طول می‌کشد. گریس گفت: «برای مثال، محاسبه اینکه آیا کسی برخلاف الگوی معمول رأی‌گیری خود رأی می‌دهد، کمی طول می‌کشد. کاری که ما انجام می دهیم این است که به سادگی سابقه رای دادن آن فرد را جمع آوری می کنیم و آن آمار را به روزنامه نگاران می دهیم.
گریس گفت که برخی از خبرگزاری ها از هوش مصنوعی برای تولید داستان های اساسی، عمدتاً حساب های امتیازات ورزشی، معاملات املاک و مستغلات یا داستان های آب و هوا استفاده می کنند. اوافزود: «برخی از این داستان‌ها از پیش پا افتاده‌ترین فعالیت‌ها هستند، از جمله اینکه تیم بیسبال دبیرستان شب گذشته چگونه کار کرد. پردازش اینها آسان است و اعداد به یک الگو متصل می شوند
در آینده، گریس و تیم او امیدوارند الگوریتم‌هایی را توسعه دهند که به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا نوع زیربنایی گزارش در روزنامه‌نگاری مورد نیاز برای ایجاد روایت‌های پیچیده‌تر را انجام دهد.

کد خبر ۲۲۵۰۱۰۵۰۴.۵۰۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: